Re: V60 beginner...

11
Spa blauw was ik zelf geen fan van. De simpelste manier voor alle koffie met ons geniale kraanwater in NL is ZeroWater en dan aanlengen tot 40-60ppm met kraanwater. Zelf ben ik heel erg met de Lotus Water drops bezig met verschillende verhouding maar dat is wel even een paar stappen verder. Maar ik moet zeggen dat simpelweg aanlengen al een geweldig resultaat geeft.

Daarnaast is de grote tip koop Cafec Abaca filters want de Hario filters wisselen sterk van kwaliteit. Dan heb je qua doorlooptijd een vergelijkbaar filter als wat de standaard goede V60 filters zouden moeten doen maar dan zonder de enorme variatie in kwaliteit. De Hario filters zorgen, zeker met een minder dan geweldige maler, ook nogal eens voor verstoppingen. Daar zijn honderden voobeelden van te vinden van mensen die er problemen mee hebben.

Als je die dingen op orde hebt kan je met de Niche of de Eureka Turbo best een aardig bakkie filter maken.
Strietman CT2 (pre-order), LWW EG-1 (CORE en ULTRA), Lagom 01 - 102OM, Pietro pro brewing, LWW The BIRD, Orea V4, V60