Ypuh schreef: do 17 okt 2024, 13:07
Je haalt wel een stukje plezier uit de hobby als je meteen instapt op een E65S GBW en LMLMR. Aan de andere kant, iemand die bereid is zo'n bedrag neer te leggen, hoeft natuurlijk ook niet verplicht te starten met een Sylvia en Mazzer Jolly van Marktplaats. Over het algemeen maakt duurdere apparatuur het vooral eenvoudiger om consistent een goede espresso te bereiden.
Beide zonder waardeoordeel hoor; ik vind het prima dat onze economie gesteund wordt en we er een koffie-enthusiast bijkrijgen, liever dat dan wéér een huisjesmelker. Als het niet bevalt kan er een weer een Ypuh- of Bobbee-achtig iemand op Marktplaats gelukkig gemaakt worden door de eerste afschrijving voor z'n rekening te nemen.
Een win-win-win voor ons liefhebbers
Haha

.
Ja eens dat het geen reguliere instap is. Ik ben er echter al langere tijd mee bezig, en wil gewoon de setup die ik vooral mooi vind en daarmee lekkere espresso’s maken. En tot op zekere hoogte is budget geen issue.
Ik heb thuis ook een spiritello voorgesteld, maar dat werd niet gewaardeerd

. Al heb ik het wel echt overwogen.
Anyway. Gebruiksgemak staat ook voorop. Dus iets houdt mij tegen om een single doser te kopen. Vooral ook mijn partner die gewoon “snel” een koffie wil zetten.
En ikzelf wil ook niet elke keer de koffie afwegen.
De workflow van een grind by weight grinder lijkt mij dan erg efficiënt, behalve de retentie dan.
Keuzes……keuzes……