Re: Keuze voor nieuw espresso machine
61Ik denk dat boilers afvallen, maar verder lijkt de Bezzera BZ13 een prima optie.
Een aantal Bezzera hebben namelijk speciale systemen waardoor ze veel sneller opwarmen. De BZ13 heeft dat ook, de zetgroep wordt elektrisch verwarmd hierdoor is het apparaat sneller klaar voor gebruik.M@rcel schreef:Ik denk dat boilers afvallen, maar verder lijkt de Bezzera BZ13 een prima optie.
Het eerste is dat je niet hoeft te wachten na het espresso zetten totdat de thermoblock heet genoeg is om te stomen en het tweede is dat nadat je hebt gestoomd je niet hoeft te wachten voordat je weer een espresso kan maken. Dat laatste duurt altijd wel even (doorspelen voor afkoeling versnelt het uiteraard wel).M@rcel schreef: di 12 nov 2024, 07:21
Sommige apparaten hebben zoals iemand opmerkte twee thermoblocks. Wat is daar precies het voordeel van? Mijn Sage heeft er volgens mij maar 1. Wat ga ik er van merken als ik er twee heb?
Waar doel je op met de BZ13?HanR schreef:In deze discussie goed om te zien, dat er steeds meer duidelijkheid komt.
Thermoblok met eventueel bestaande of betere losse molen.
Jammer dat iemand daar met niet relevante subjectief doorheen komt banjeren (BZ13).
Over dat dubbele thermoblok:
Meer gemak. Je kunt dan koffiezetten en melkopschuimen tegelijk.
Je hebt dan naast elkaar 2 temperaturen.
Nadeel is vaak dat het apparaat groter wordt.
Koffie distribueren doe je met een vrachtwagen.
Instelbaar waterprofiel en elektrische zetgroep twee wensen vervuldHanR schreef:Ja, natuurlijk. De ECM en Profitec GO vallen praktisch en gevoelsmatig af (want boiler).
Wat doet de BZ13 dan in het rijtje.
Koffie distribueren doe je met een vrachtwagen.