Re: Keuze voor nieuw espresso machine

62
M@rcel schreef:Ik denk dat boilers afvallen, maar verder lijkt de Bezzera BZ13 een prima optie.
Een aantal Bezzera hebben namelijk speciale systemen waardoor ze veel sneller opwarmen. De BZ13 heeft dat ook, de zetgroep wordt elektrisch verwarmd hierdoor is het apparaat sneller klaar voor gebruik.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

63
Wat is snel? Ik lees dat hij een boiler heeft van meer dan een liter. Die is niet zo snel opgewarmd èn gebruikt gedurende de dag best veel energie. Ik denk dat een thermoblock voor ons echt handiger is.
Sommige apparaten hebben zoals iemand opmerkte twee thermoblocks. Wat is daar precies het voordeel van? Mijn Sage heeft er volgens mij maar 1. Wat ga ik er van merken als ik er twee heb?

Voorlopig staan op mijn lijstje de volgende apparaten:
Quickmill 3035 in het zwart. Die kleur heeft onze voorkeur.
Quickmill 3000 of 3004. Helaas niet in het zwart. Zonder maler. Dan blijf ik mijn maler gebruiken. Dat heeft weer als voordeel dat ik ook fillterkoffie kan blijven malen als ik daar zin in heb.

65
M@rcel schreef: di 12 nov 2024, 07:21
Sommige apparaten hebben zoals iemand opmerkte twee thermoblocks. Wat is daar precies het voordeel van? Mijn Sage heeft er volgens mij maar 1. Wat ga ik er van merken als ik er twee heb?
Het eerste is dat je niet hoeft te wachten na het espresso zetten totdat de thermoblock heet genoeg is om te stomen en het tweede is dat nadat je hebt gestoomd je niet hoeft te wachten voordat je weer een espresso kan maken. Dat laatste duurt altijd wel even (doorspelen voor afkoeling versnelt het uiteraard wel).

edit: en zoals HanT hieronder noemt: bovenstaande komt dus omdat je het nu tegelijk kan doen.

Dit merk je dus vooral als je gasten over de vloer krijgt.
Laatst gewijzigd door JanvD op di 12 nov 2024, 09:42, 1 keer totaal gewijzigd.

66
In deze discussie goed om te zien, dat er steeds meer duidelijkheid komt.
Thermoblok met eventueel bestaande of betere losse molen.

Jammer dat iemand daar met niet relevante subjectief doorheen komt banjeren (BZ13).

Over dat dubbele thermoblok:
Meer gemak. Je kunt dan koffiezetten en melkopschuimen tegelijk.
Je hebt dan naast elkaar 2 temperaturen.
Nadeel is vaak dat het apparaat groter wordt.

Koffie distribueren doe je met een vrachtwagen.

67
HanR schreef:In deze discussie goed om te zien, dat er steeds meer duidelijkheid komt.
Thermoblok met eventueel bestaande of betere losse molen.

Jammer dat iemand daar met niet relevante subjectief doorheen komt banjeren (BZ13).

Over dat dubbele thermoblok:
Meer gemak. Je kunt dan koffiezetten en melkopschuimen tegelijk.
Je hebt dan naast elkaar 2 temperaturen.
Nadeel is vaak dat het apparaat groter wordt.

Koffie distribueren doe je met een vrachtwagen.
Waar doel je op met de BZ13?

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk