Re: Keuze voor nieuw espresso machine

82
M@rcel schreef:Als ik hier thuis voor ga stellen dat ze voordat ze koffie willen maken naar een app moeten gaan om het apparaat op te warmen gaan te twijfelen aan mijn verstandelijke vermogens. En terecht
Afbeelding
Het zegt enkel dat jouw eisen voor een goede koffie lager liggen dan die van de meesten hier en dat jij er minder voor over hebt. Het is geen hobby voor jou. Welke groep erop zit, boiler of thermoblok, temperatuur stabiliteit, dat maakt jou niet uit. Voor jou geld: alles lekker snel en gemakkelijk. En dat is helemaal prima. Alleen besef je dat je nu indirect en waarschijnlijk onbedoeld, met jouw tekst zegt dat we moeten twijfelen aan de verstandelijke vermogens van anderen hier?

De mensen hier proberen hindernissen voor jou te tackelen. In de hoop dat jij met jouw geld de beste koffie kan zetten. Koop gewoon die ascaso of quickmill. Man je bent er al lang uit.....

83
M@rcel schreef: wo 13 nov 2024, 19:56 Als ik hier thuis voor ga stellen dat ze voordat ze koffie willen maken naar een app moeten gaan om het apparaat op te warmen gaan te twijfelen aan mijn verstandelijke vermogens. En terecht 😎
Je vervangt ook de aan en uit knop op de machine niet, die doet het gewoon nog😁
Als je liever naar je machine wilt lopen ipv op een appje te drukken hoeft er geen twijfel te bestaat over iemands verstandelijke vermogens, het kan allemaal nog steeds hoe je dat wilt. 😁😁

Ik vond de opmerking anders heel grappig maar ik ben bang dat ik het beter voor mezelf kan houden😅🫣
Espressomachine: Strietman CT1
Maler: DF83V
* SSP LS (Lab Sweet)(Silver Knight Coated)
* SSP MP (Multi-purpose)(Red Speed Coated)
* DLC Espresso burrs

85
@keyser
Volgens mij lees je niet zo goed. Natuurlijk heb ik bij de apparaten die ik in mijn eerste post noem al wat huiswerk gedaan. Ze komen niet uit de lucht vallen. Ik ben er helemaal niet op uit om mijn keuze te bevestigen. Ik heb al heel wat opmerkingen gelezen waar ik wat aan heb. Die maken dat ik een betere keuze ga maken. Dat jij daar aan twijfelt moet je zelf weten.
En ik zet een smiley achter mijn eerdere opmerking. Misschien met wat meer humor lezen.

86

M@rcel schreef:@keyser
Volgens mij lees je niet zo goed. Natuurlijk heb ik bij de apparaten die ik in mijn eerste post noem al wat huiswerk gedaan. Ze komen niet uit de lucht vallen. Ik ben er helemaal niet op uit om mijn keuze te bevestigen. Ik heb al heel wat opmerkingen gelezen waar ik wat aan heb. Die maken dat ik een betere keuze ga maken. Dat jij daar aan twijfelt moet je zelf weten.
En ik zet een smiley achter mijn eerdere opmerking. Misschien met wat meer humor lezen.
Zo kom je bij mij niet over. Dat heeft mogelijk te maken met dat je veelal niet inging op wat men zei, maar alleen een vervolg vraag stelt die in het straatje paste van de door jou gekozen machines. De grap was voor mij natuurlijk niet opzich zelf staand. Dat bouwde op. Het kan inderdaad aan mijn interpretatie liggen of aan jouw manier van schrijven of beiden. Maakt ook niet uit. Fijn dat dit draadje je heeft geholpen en ik wens je oprecht veel plezier met de machine die je uiteindelijk kiest.

Laatst gewijzigd door Keyser op wo 13 nov 2024, 21:15, 2 keer totaal gewijzigd.

87
M@rcel schreef: wo 13 nov 2024, 21:02 @keyser
Keyser heeft daar anders wel een terechte opmerking gemaakt vind ik, dat verstandelijke vermogens opmerking kwam bij mij ook best tenenkrommend over.

De hele topic begon met ascano en quickmill en ruim 80 berichten later is de eindconclusie nog steeds ascano en quickmill.
Het lijkt me dan ook dat je vooral bij je eigen standpunten bent gebleven en dat is helemaal prima.
Neem gewoon èèn van de twee 👍
Espressomachine: Strietman CT1
Maler: DF83V
* SSP LS (Lab Sweet)(Silver Knight Coated)
* SSP MP (Multi-purpose)(Red Speed Coated)
* DLC Espresso burrs

88
M@rcel schreef: wo 13 nov 2024, 19:56 Als ik hier thuis voor ga stellen dat ze voordat ze koffie willen maken naar een app moeten gaan om het apparaat op te warmen gaan te twijfelen aan mijn verstandelijke vermogens. En terecht 😎
Daarom roep ik vaak: “Hey Google … koffiemachine aan!” C’est automatique. Als ik niet thuis ben, zal er ook wel eens over me worden getwijfeld. :lol:
Maar ik heb ook een los schakelaartje om hem handmatig aan te zetten. Heb een Ikea stekker met afstandsbediening.
Laatst gewijzigd door Frup op wo 13 nov 2024, 22:51, 1 keer totaal gewijzigd.
La Marzocco Linea Mini / etzMAX LM
Ik drink koffie, en scheer me nat. Bij voorkeur niet tegelijkertijd. Dat geeft ongelukken.

89
Hier staat een QuickMill die het al 24 jaar doet. Af en toe wat onderhoud. Moeten uitzoeken hoe er een goede koffie mee te zetten maar dat was ook leuk. Wij zijn er erg blij mee en mijn vrouw gebruikt hem nog steeds, vanwege het eenvoudige gebruik.
Machine voor mijn vrouw: QuickMill Aquaviva. Kantoor: Rancilio Silvia PdG V2 en La Pavoni Europiccola, Molen: Mini Mazzer & Mazzer Major.

90
Ik vind iedereen hier zo ontzettend aardig met al het meedenken en supergoede adviezen, aan goed verstand geen gebrek! Pluim voor jullie allemaal. Het forum functioneert perfect zo! Voor elkaar en door elkaar!
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’