Ik weet niet waarop je doelt in mijn bericht. De motor of de uitlijning.
De motor kun je horen als die draait zonder bonen. Youtube.
Qua uitlijning, dat heeft niks met de philos zelf te maken maar met de techniek en in hoeverre je een metaal op metaal bevestiging precies kunt maken. Alles is met uiterste precisie CNC gefreesd in grote aantallen dus ook de maalschijfdrager, die is vlak voor hoever de techniek het toelaat van de machinerie, en dat is heel strak ja. Echter vind er altijd enige oneffenheid op micro niveau plaats door de hoge oplage en bij het plaatsen van een vlak voor voorwerp op zo'n drager bijvoorbeeld 64mm met 3 schroefjes in dit geval vindt er altijd enige miniscule afwijking plaats wat van belang is voor de particle distributie van espresso maling. Dit kun je enigszins nakijken met de stift methode en corrigeren met wat aluminium folie hoewel dit ook niet genoeg precisie geeft als je het echt goed wilt doen maar het je kunt in ieder geval iets doen.
Je kunt daarom vrijwel zeker zeggen dat iedere maler uitgelijnd moet worden als je voor die precisie gaat. De rede waarom een Titus werk heeft. Iedere maler wordt door hem handmatig bewerkt. Zelfs malers van een grote speler als mahlkonig. Dit staat echter los van mijn eigen kijk op of het nodig is maar als alles naast een Philos in dit topic door het oog van de naald wordt gehaald dan moeten we ook objectief blijven vind ik.
Heb je gekeken met de stift methode of de philos goed uitgelijnd is? En dan als je de schijf eruit haalt en terug plaatst? Zal eens zoeken online of iemand dat al eens heeft gedaan. Ben wel benieuwd.
Re: Mazzer Philos
61‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’