Re: ESE servings

51
Kaasknabbel schreef: wo 12 feb 2025, 23:53
Wat betreft de lijst met machientjes, ziet er netjes uit. Heb je stiekem al een voorkeur of nog niet?
Wij drinken doorgaans ook Lungo uit de Nespresso. We vullen ook wel eens de thermoskan ermee voor onderweg.
Gevoelsmatig gaat de voorkeur uit naar La Piccola. De glazen fles zou ik dan vervangen door kunststof.
Maar misschien ga ik ook eerst voor goedkoop om te proberen (Illy).
La Marzocco Linea Mini / etzMAX LM
Ik drink koffie, en scheer me nat. Bij voorkeur niet tegelijkertijd. Dat geeft ongelukken.

52

Kaasknabbel schreef:Ik gebruik 2 pads, zodat je bakkie nog enigszins wat body en kracht krijgt, zonder veel te bitter te worden door over extractie - lees: te lange extractie. Ik drink graag iets meer lungo style.
Te lange extractie voorkom je toch door de "lungo"pads te gebruiken? Dat is grover gemalen koffie zoals ik het begrijp.
Dan kun je gewoon 1 pad gebruiken?
Profitec Pro 800 | La Pavoni Europiccola v2.4 en v2.5
ibrik|Bialetti moka express|Cleverdripper|Aeropress|french press|melitta|V60

53
Ja mooi apparaat die Piccola! Makkelijk in gebruik denk ik zo.

Wat betreft die lungo pads, ik heb er ook een paar soorten van getest. Komt een redelijk bakkie uit, maar de body ontbreekt daar toch wel aardig. Lijkt alsof de kracht er meer uit is dan bij een lungo met gemalen bonen. En dat is niet gek want je perst meer water door de puck van 7 gram