54
door Frup
Inmiddels enkele servings uit het proefpakket geprobeerd. Tevens Illy Lungo besteld.
Leuk om zo verschillende merken te proeven. Donker en bitter, naast fruitig met heldere smaken en gewoon een lekkere espresso. Niet te zuur, niet bitter maar toch krachig. Hoewel minder body dan uit mijn LM.
Het valt me op dat er grote verschillen zijn in doorlooptijd (als ik deze hetzelfde laat). Bij de één (Illy) een keurig bakkie, terwijl een andere mijn kopje volledig vol laat lopen (dubbele espresso).
De Illy Lungo geeft me, vergeleken met de Lungo van Nespresso, slechts een bescheiden kop koffie. Het verlengen van de doorloop is beperkt. Een espresso serving als lungo geeft (logisch) geen fijn resultaat. De smaak vind ik goed. Mijn vrouw vindt het echter niet lekker en te weinig. Ze drinkt alleen melkdranken (of met koffieroom).
Dan de verkrijgbaarheid. Lungo’s vind ik nergens in de winkels. Alleen online verkrijgbaar. De supermarkten liggen vol met pads en capsules, maar alléén soms Illy espresso servings. Online is er wél veel verkrijgbaar. Lungo’s zijn er wél, maar de keuze is vaak beperkt. Veel keuze bij espresso-international.com.
Omdat we vaak met de caravan voor langere tijd op pad zijn, is tussendoor kopen van pads geen optie. Zeker in Frankrijk lijken er helemaal geen ese servings in de supermarkten. Dat is wel een dingetje.
Alles bij elkaar hebben we daarom besloten om afscheid te gaan nemen van de Illy ESE machine. We gaan verder met de Nespresso op reis.
Mocht iemand belangstelling hebben voor de Illy machine (met veel servings erbij). Stuur een bericht.
La Marzocco Linea Mini / etzMAX LM
Ik drink koffie, en scheer me nat. Bij voorkeur niet tegelijkertijd. Dat geeft ongelukken.