Maar hoe kijk je dan aan tegen water wat uit de kraan komt aan en wij allemaal drinken zonder onderzoek?
Wat bedoel je hiermee? Op dat water uit de kraan wordt onderzoek gedaan. Ik kan zo op Evides m'n postcode invoeren en ik heb de gegevens. Dan zie ik welke verontreiniging er in zit, en zie dat dat ruim onder de wettelijke marge valt. Ik vertrouw dat ook.
Ik startte dit topic dus ook vooral n.a.v. de reactie van de Makro over de voedselveiligheid omdat zij hier niets over durfden te zeggen en daarmee het als onveilig bestempelden. Dit geloof ik niet een, twee, drie omdat demiwater zelf niet interessant is: H2O is H2O. De vraag is alleen: waar komt dan die onzekerheid vandaan:
- voedselonveilige verpakking?
- microplastics van de verpakking?
- verontreiniging bij het verpakken?
Ik kan me voorstellen dat er voor het bottelen van frisdrank en flessenwater strengere regels zijn dan voor demiwater. Misschien dat dat nog uitmaakt.
En dat demiwater mineralen onttrekt aan het lichaam wordt ook algemeen aangenomen en dat zou zomaar waar kunnen zijn. Is alleen irrelevant, daar gaat je machine van kapot en dus niet gebruiken.
Voor nu heb ik dus ZeroWater gekocht, ga ik dat aanvullen met kaliumwaterstofcarbonaat / kaliumbicarbonaat en daarmee heb ik nul kalk, maar wel voldoende alkaliniteit. ('RPavlis water')
Ik blijf het vraagstuk over voedsel(on)veilig demiwater wel interessant vinden, vandaar dat ik nog even zoek in die paper. Ik verwacht daar geen antwoord op. Ook check ik even of jouw chatGPT antwoord langskomt.