Dit, icm een calibratie, was de truc. Nu regelmatig spot-on of max .1 afwijking. Grote blij hier!Gert-JanV schreef: zo 28 sep 2025, 21:06 Kan zijn dat hij even moet inlopen. Over het algemeen werkt de gbw van Eureka heel goed.
Re: Grind by weight
142Hé jammerBigMike schreef:Dit, icm een calibratie, was de truc. Nu regelmatig spot-on of max .1 afwijking. Grote blij hier!Gert-JanV schreef: zo 28 sep 2025, 21:06 Kan zijn dat hij even moet inlopen. Over het algemeen werkt de gbw van Eureka heel goed.

143Ja sorry!MichaelvDuuren schreef: zo 12 okt 2025, 12:03Hé jammerBigMike schreef:Dit, icm een calibratie, was de truc. Nu regelmatig spot-on of max .1 afwijking. Grote blij hier!Gert-JanV schreef: zo 28 sep 2025, 21:06 Kan zijn dat hij even moet inlopen. Over het algemeen werkt de gbw van Eureka heel goed.dacht hem misschien te ruilen met de mijne
144Wat is het voordeel er van?Starred schreef: za 03 jun 2023, 07:11 Hoe staat het er voor inzake ‘grind by weight’ molens?
Ik ben er erg in geinteresseerd, maar zie eigenlijk maar weinig gbw molens op de markt verschijnen.
Waar ligt dit aan?
145Gemak en consistentiecremalaver schreef: zo 12 okt 2025, 17:40Wat is het voordeel er van?Starred schreef: za 03 jun 2023, 07:11 Hoe staat het er voor inzake ‘grind by weight’ molens?
Ik ben er erg in geinteresseerd, maar zie eigenlijk maar weinig gbw molens op de markt verschijnen.
Waar ligt dit aan?
☕ Hedone Honne × Weber Key MK2 × Pietro Probrewing × Superkop × NanoFoamer PRO ☕
146Er is toch inmiddels best wel keuze in gbw malers? Ik ben er erg content mee. Super gemakkelijk en steeds exact dezelfde hoeveelheid maalsel.
Dus inderdaad gemak en consistentie.
Wat niet wil zeggen dat ik de maler niet af en toe moet bijstellen als gevolg van temperatuur en vochtigheidsgraad.
Na een Niche Zero (single dose) heb ik nu veel minder werk. Ik wissel niet zo vaak van bonen. En doe niet teveel bonen in de hopper.
Dus inderdaad gemak en consistentie.
Wat niet wil zeggen dat ik de maler niet af en toe moet bijstellen als gevolg van temperatuur en vochtigheidsgraad.
Na een Niche Zero (single dose) heb ik nu veel minder werk. Ik wissel niet zo vaak van bonen. En doe niet teveel bonen in de hopper.
La Marzocco Linea Mini / etzMAX LM
Ik drink koffie, en scheer me nat. Bij voorkeur niet tegelijkertijd. Dat geeft ongelukken.
Ik drink koffie, en scheer me nat. Bij voorkeur niet tegelijkertijd. Dat geeft ongelukken.