Hallo,
Sinds een tijdje heb ik een quest3Ms roaster.
Ik vind het een hele upgrade vergeleken met mijn vorige brander een Gene-cafe.
Je kan aan het einde van de roast samples bekijken, wat toch een betere beoordeling mogelijk maakt dan door een ruitje kijken.
Bovendien is er veel mogelijk qua koppelen van de brander aan Artisan software. Zelfs Artisan het brandproces laten sturen is mogelijk en daar gaat mijn vraag ook over.
Ik heb de brander uitgebreid met 2 thermocouples voor Bean Temperature en voor MET (maximum environmental temp).
Het is verbonden met een arduinoTC4 board en daarmee met een laptop. De fan en de heaters worden aangestuurd via SSR's (solid state relais), een zero cross detector voor aansluiting op het stroomnet.
Ik kan roasts zo goed loggen en mooie grafieken maken.
Mijn doel is, als ik handmatig een goed resultaat heb bereikt met een bepaalde koffie, om het proces door Artisan te laten dupliceren, zodat ik (bijna) hetzelfde resultaat kan krijgen.
Het probleem waar ik tegenaan loop is de bedrading binnen de Quest. De aansluitingen met de TC4 en de SSR's en de ZCD vormen geen probleem. Ik heb gezocht op Homeroasters.org en home-barista.com, maar ik kan nergens een bekabelingsschema vinden voor exact mijn situatie.
Inmiddels ben ik wel aan de gang gegaan, maar dat gaat niet helemaal goed. Steeds als ik de Quest wil aansturen via Artisan ontstaat er een aardlek. Ik heb iets niet goed gedaan.
Is er iemand die dezelfde setup heeft als ik en die een goed schema heeft?
Re: Quest 3Ms met arduino-TC4
2Ik heb er ook zo 1 gehad maar out of the box is deze niet aan te sturen met een computer. Heb je deze dan zelf zo verbouwd of heb je hem van iemand zo overgenomen? Want dat maakt het lastig denk ik omdat de electronica DIY is.
Anyway succes, ik hoop dat je iemand vindt met verstand van dit soort dingen.
Anyway succes, ik hoop dat je iemand vindt met verstand van dit soort dingen.
Numbers are good but never loose the focus, a quality cup profile is not negotiable!
3Ik ben hem zelf aan het verbouwen.
Enne ... het gaat lukken, met of zonder hulp. Hooguit gaat het langer duren.
Enne ... het gaat lukken, met of zonder hulp. Hooguit gaat het langer duren.
Quest 3Ms, Gene cafe
Expobar, La Pavona (hevelmachine)
Eureka Mignon
Eureka Mignon
4Dann denk ik dat jij de man met de kennis bent. Erg knap trouwens dat je dit kan!
Numbers are good but never loose the focus, a quality cup profile is not negotiable!
5Het is een beetje grootspraak, hoor. Ik praat mezelf moed in
Quest 3Ms, Gene cafe
Eureka Mignon
Eureka Mignon
6Hoe waren jou ervaringen met de Quest?
Quest 3Ms, Gene cafe
Eureka Mignon
Eureka Mignon
7Prima, leuk brandertje maar houdt wel veel hitte vast door de hoeveelheid RVS. Bijsturen van temperatuur is daarom lastig en moet je vantevoren inschatten.
Ik brand nu met een oude broodbakmachine en een heatgun waarop ik temp en ventilator kan aansturen. Heerlijke koffie!
Ik brand nu met een oude broodbakmachine en een heatgun waarop ik temp en ventilator kan aansturen. Heerlijke koffie!