Re: AIILIO BULLET R1V2 gebruikers?

41
Ik heb de Peru gebrand voor filterkoffie op 19/6. Net gedronken en is echt heerlijk! Mooie zachte smaak en heerlijk in balans. Ik ben zeer tevreden. Kleine batch was het in de bullet. Gaat super. Was ook een hele goede verse boon als groene boon maar dit is mij nog nooit zo goed gelukt met alle andere branders die ik heb gehad.
Afbeelding
Numbers are good but never loose the focus, a quality cup profile is not negotiable!

44
Wat is op een bullet de minimale batch wat je kan branden, hebben jullie daarmee wat getest en ervaringen?

Is 150-200 bijvoorbeeld makkelijk te doen of juist heel uitdagend vanwege de vrij grote capaciteit.
Espressomachine: Nurri L-Type Leva
Grinders: Wug2-83a Hybrid & ULF - Comandante Hammerhead - 1Zpresso J-Ultra
Filter: V60 - Aeropress Premium

46
Ik ben persoonlijk van mening dat -in een trommelbrander- zoiets als minimale batchgrootte niet bestaat. Máár dat komt met een flinke asterisk want onder een bepaald niveau krijg je altijd valse data op je BT probe. Het vraagt kennis en kunde, vooral in de vorm van ervaring met je machine, om een brander onder 20% van de capaciteit te kunnen draaien. Maar in de regel is de juiste batchgrootte voor een trommelbrander tussen de 25 en 75% van de maximale capaciteit.