Quickmill 820 ombouwen naar 810 ESE servings.

1
Ik heb sinds een paar dagen (4) de Quickmill 820.
Bij de aanschaf is mij medegedeeld dat de dealer ombouwsetjes verkoopt om de QM820 om te bouwen naar QM810. De kosten zijn €49,00
Ik gebruik erg veel ESE pod's en vind het dus belangrijk.

Vanaf de eerste dag heb ik verschillende mails verstuurd naar de dealer om aan zo een ombouw setje te komen (bestellen of afhalen) maar er wordt niet gereageerd.
Misschien te druk. Ik ben bij de aanschaf zeer netjes en geduldig geholpen en voorgelicht om tot een juiste aanschaf te komen.

Ik krijg inmiddels verschillende signalen dat ombouwen van QM820 naar QM810 niet mogelijk is of moeilijk en dan zijn de kosten honderden euro's.
Dat zou inhouden dat de voorlichting onjuist is geweest.
Want dan zou ik een QM810 met ombouw setje als aanbeveling gekregen hebben en dan zou ik die gekocht hebben.

Daar de verkoper zeer overtuigend was vraag ik mij af of de QM820 nu wel of niet omgebouwd kan worden naar de QM810.
Zijn er hier gebruikers die kennis van zaken hebben?

Ik zit er over te denken om anders begin volgende week maar even langs ga in Utrecht en de QM20 origineel verpakt mee te nemen. Misschien hebben ze er zelf iets aan te doen om het omgebouwd te krijgen.
Wel jammer zo want heb ongeveer 50km met mijn scootmobiel te rijden om bij de dealer te komen.

Ik sta open voor advies cq tips.
tnx

Re: Quickmill 820 ombouwen naar 810 ESE servings.

2
Ten eerste maakt het niet uit hoe je bij die dealer geraakt, we hebben allemaal wel wat, maar het is toch aan te raden voor de prijs die je moet betalen voor een ombouwsetje naar een goede molen op MP uit te kijken en dan echt gaan genieten waar je die machine voor gekocht hebt, "lekkere" Espresso en of Cappuccino, dat zal je met die ouwe koffie in je servings nooit kunnen bereiken, dat is steevast achter de koffiefeiten aanlopen, lees eerst hier op het forum het waarom van een goede koffiemolen en verse koffie, dan gaat er een deur voor je open wat smaken aangaat.

Groet@3aan
Gaggia Orione - 1973 - Vibiemme Pistone 2017 in wederopbouw - Ceado E37s
Volg Adriaans koffiekar op fb.com/A3koffie
Op FB staan de openbare gelegenheden waar ik met koffie sta.

4
Het maakt mij wel uit hoe ik bij de dealer kom en dat is een hele reis.
Over de post gaat voor mij veel gemakkelijker en inderdaad , misschien heeft iedereen wel wat maar helpt dat mij die afstand te overbruggen? ;)

Ik heb een molen maar daar gaat het niet om.
Ik heb de machine gekocht voor losse koffie en ESE servings en daar wil ik allebei van genieten.
Wat is er verkeerd aan mijn vraag hier?
Kan de QM820 met ombouwsetje omgebouwd worden naar een QM810 ?

Ik lees veel hier in het forum en heb al veel mogen leren en pas dat ook toe.
Het heeft de deur al open gedaan.

tnx @aan

5
eddiethefarmer schreef:Info over de 820: "Met de bijgeleverde filters kunt u gebruik maken van gemalen koffie. Wisselen tussen de verschillende maten is zeer eenvoudig. U hoeft enkel de filterbakjes te wisselen in de filterdrager. Optioneel kunt u een bakje voor servings bij bestellen."

Dit zou betekenen dat je met een extra filterbakje klaar bent.
Dat dacht ik eerst ook en ben zo een ESE filterbakje elders gaan halen daar de dealer ze niet had.
Het bleek een filterbakje voor 1 kops te zijn met wat minder gaatjes.
De dealer vertelde dat dit niet goed werkt en kwam toen met de mogelijkheid tot ombouwen naar een QM810.
Had ook iets met de sluiting en piston te maken.
Ombouwen was beter geschikt dan een filterbakje volgens de verkoper.
Klinkt voor mij ook logisch vandaar ik de vraag hier stelde.

7
eddiethefarmer schreef:Mmm, ik heb mijn 810 omgebouwd naar 820, andersom ken ik niet. Misschien contact op nemen met de technische dienst van Euroquick? http://www.quickmill.nl -> contact. Ik ben daar snel en vakkundig geholpen, maar misschien door de vakantie duurt het nu allemaal wat langer.
Als de 810 omgebouwd wordt naar 820 blijft er dus een ombouwsetje over n.m.l. de onderdelen die van de 810 komen of zit het toch anders?
Je kan dan ook weer terug van de 820 naar 810.
En dat is wat ik wil.. :)
Zo gemakkelijk is het waarschijnlijk niet.

ik zal de technische dienst even contacten.

tnx