Ik heb eergister mijn apparaat ontkalkt en met blindfilter gebackflushed. Toen hoorde ik ook even water via het overdruk slangetje teruglopen. maar, nu loopt er tijdens het espresso zetten ook al water via het overruk slangetje terug het reservoir in. Dit terwijl de meter "slechts" 9bar aangeeft?
Is er iets stuk? Of is dit normaal.
krijg nog wel een een prima doorlooptijd, extractie etc.
wie o wie?
groet,
Joost
Re: Water loopt terug ivm Overdruk
2Zo hoort het ook !!
Dat water wat je terug hoort lopen is een goed teken je pomp werkt goed en door de opv stroomt de rest terug in je reservoir, ik heb even gegoogled en dit voor je gevonden
http://coffeetime.wikidot.com/local--fi ... _Valve.pdf
Lees dat even goed door en je begrijpt het als vanzelf, je kan het ook downloaden en afdrukken.
Dat water wat je terug hoort lopen is een goed teken je pomp werkt goed en door de opv stroomt de rest terug in je reservoir, ik heb even gegoogled en dit voor je gevonden
http://coffeetime.wikidot.com/local--fi ... _Valve.pdf
Lees dat even goed door en je begrijpt het als vanzelf, je kan het ook downloaden en afdrukken.
Gaggia Orione - 1973 - Vibiemme Pistone 2017 in wederopbouw - Ceado E37s
Volg Adriaans koffiekar op fb.com/A3koffie
Op FB staan de openbare gelegenheden waar ik met koffie sta.
Volg Adriaans koffiekar op fb.com/A3koffie
Op FB staan de openbare gelegenheden waar ik met koffie sta.
Re: Water loopt terug ivm Overdruk
3ok, dat is mooi. dat betekent dus dat mijn water pomp het goed doet en het ventiel het constant op 9 bar houdt.
was bang dat het ventiel door het backflushen lek was gegaan. maar koffie zetten ging inderdaad nog prima en de druk bleef constant.
Ik ben redelijk voorzichtig met backflushen, maar zorgt het overdruk ventiel er dus voor dat dit je apparaat nooit kan beschadigen omdat hij dan gewoon terug gaat lopen? Good to know.
Erg handige link.
Thanks!!!
was bang dat het ventiel door het backflushen lek was gegaan. maar koffie zetten ging inderdaad nog prima en de druk bleef constant.
Ik ben redelijk voorzichtig met backflushen, maar zorgt het overdruk ventiel er dus voor dat dit je apparaat nooit kan beschadigen omdat hij dan gewoon terug gaat lopen? Good to know.
Erg handige link.
Thanks!!!