Saeco Odea Go probleem

1
Ik heb de Saeco Odea Go nu al 4 jaar en nooit problemen gehad tot vorige week:
Als het apparaat is opgewarmd en ik op de knop druk om koffie te zetten maalt het apparaart de bonen maar voordat het water er door hoort te gaan geeft het aan dat er lucht in zit, gooit de koffie weg en mag opnieuw beginnen.

Filmpjes zeggen meer dan woorden, een opname van het koffiezetten: http://youtu.be/6U1df_-tzHg

Hoor graag of en hoe dit op te lossen :)

Re: Saeco Odea Go probleem

4
Goedemiddag Rick,

Hoe gaat het ermee? Al even niet meer gesproken.

Ik heb mijn Saeco inmiddels op de rit. Ik heb een lijst gemaakt met alle punten die af-fabriek zijn ingevet met siliconen. Ik heb alle afsluitrubbers van de zetgroep vervangen.

Verschillende keren getest, geen problemen meer. Ik heb laatst nog 1x de foutmelding gehad, wat bleek er zat lucht in de machine en daardoor ontstond de melding weer. Advies is dan ook, vul de machine met water voor dat je hem inschakelt. Hij wordt dan automatisch ontlucht wanneer je hem inschakelt.

Hoe verlopen de zaken bij jou?

Groeten,

Rob

Re: Saeco Odea Go probleem

5
Hallo Rob,

Hier alles ok iig met mij. De Saeco doet het nog niet :S Het ligt aan een lekkende kraan. Hiervoor ben ik op zoek naar een defectie/kapotte Saeco odea die ik gelijk kan gebruiken voor andere onderelen. Maar nog niet gevonden dus ik blijf doorgaan met koopjes afspeuren :)

Mooi dat je apparaat weer werkt! Nog nieuwe uitdagingen? :)

Re: Saeco Odea Go probleem

6
Hallo Rick,

Is er bij Esprase geen kraan te koop? Helaas lekt de kraan die ik op de sloper heb zitten ook anders had je die over kunnen nemen...

Ik heb twee machines opgekocht :D , een Saeco Stratos en een Saeco Incanto. De Stratos heb ik een servicebeurt gegeven en schoongemaakt. Deze loopt weer perfect.

De Incanto is meer werk. Deze moet ik nog schoonmaken en de bodemplaat vervangen.... Deze heeft lange tijd water staan lekker waardoor de bodem is gaan roesten.

Je kunt trouwens wel zien dat dit "echte" Saeco machines zijn, de afwerking (staal e.d.) is niet te vergelijken met die van de BMW Group ;)

Mocht je nog vragen hebben of hulp nodig hebben dan hoor ik het wel!

Ik ben trouwens nog steeds geinterreseerd in goedkope leveranciers voor Saeco onderdelen :D

Als iemand wat weet..

Groeten,

Rob

Re: Saeco Odea Go probleem

7
Al enige tijd Odea Go. Prima. Nu eenvoudige foutmelding die ik toch niet opgelost krijg: alarmled knippert snel ten teken dat het watercircuit gevuld moet worden. Maar de watertank is vol en goed aangeschoven in e houder. Wat nu?
Wie geeft mij antwoord ik heb trek in koffie...!

Re: Saeco Odea Go probleem

8
Even op het typeplaatje kijken of je niet per ongeluk een Odea No Go hebt gekocht... ;)
Expobar Brewtus III- Ponte Vecchio Lusso - Ponte Vecchio Export - Mahlkoning Vario - Demoka M203 - Six Cup Classic Series Chemex - Bialetti Moka Express 3 en 1-kops - Hario V60 Dripper - Hario Skerton