We hebben nu de Solis 113 en ik moet zeggen dat er een redelijk kopje koffie uitkomt en dat hij aardig wat stoom kan produceren. Met veel oefenen en wat geduld (duurt gewoon langer voordat de melk warm is), krijg ik nu microfoam.
Groot nadeel, het heeft dubbelwandige filterbakjes en de koffie die er uit komt mag iets heter (kopjes voorverwarmen is een must).
Voordeel van dit apparaat is dat je hem kan programmeren, zodat je (mits gelijke maling/tampen) hetzelfde volume in je kopje krijgt.
Ik heb al een tijdje mijn oog op de Bezzera BZ10. Worden veel capu's en espresso's afwisselend gedronken, dus het moet een warmtewisselaar hebben of een dualboiler zijn. Reviews van de Bezerra zijn goed, mooie machine, goede prijs/kwaliteit, iets compacter dan vergelijkbare apparaten.
Omdat de doseerfunctie zo goed bevalt bij de Solis 113, verschuift mijn aandacht van de BZ10 naar de BZ07 DE. Deze heeft ook een programmeerfunctie, maar ik kan geen reviews vinden of dit prettig werkt en of het een redelijk consistent resultaat oplevert.
Zijn er mensen die hier ervaring mee hebben?
Als die positief is, hoop ik dat ik hiermee het laatste stukje weerstand kan afbreken die er thuis is

En wie heeft er toevallig 1 te koop?
(Voordat iemand anders hem inkopt: ja ik heb al een bonenmaler