Re: Overdruk-ventiel op de BEZZERA BZ09

11
Ik meen dat je inderdaad ergens tussen 9,5 en 10 bar op de pomp moet hebben om 9 bar op de puck over te houden. En je kan natuurlijk altijd een manometer op de pf zetten, dan kan je het gewoon daar meten.
La Scala Butterfly (+ Erics E61 thermometer), Mazzer Major, Gaggia Factory 106 met Tije's koelring, vier tampers (Vlak, American curve, Eurocurve), Gene Café, Aeropress, Kyocera CM-45, ROK-Grinder

12
dat kan idd natuurlijk altijd, maar we hebben het er al eens over gehad: ik ga die kost niet doen. Want na 1 keer meten weet je het... ik ken wel iemand die een 'SCACE 2' heeft, misschien wil die hem wel eens uitlenen/of eerder verhuren (want dat ding kost wel 415 euro, zonder meet app)
Decent De1PRO, (modded) La pavoni Europiccola (post mil), DF64 (Lab Sweet burrs)

13
misterpieter schreef:dat kan idd natuurlijk altijd, maar we hebben het er al eens over gehad: ik ga die kost niet doen. Want na 1 keer meten weet je het... ik ken wel iemand die een 'SCACE 2' heeft, misschien wil die hem wel eens uitlenen/of eerder verhuren (want dat ding kost wel 415 euro, zonder meet app)
Waar haal je die "wijsheid" vandaan?

Men neme een PF en zette daar een verloopje op en monteren er een Manometer ( oliegevuld ) op en hebbe voor rond de dertig euro een Pf met Mano

Groeten de Sarcast, altijd beter dan een onbenul !!

Oei je bedoelt een SCAE-2 !!
Gaggia Orione - 1973 - Vibiemme Pistone 2017 in wederopbouw - Ceado E37s
Volg Adriaans koffiekar op fb.com/A3koffie
Op FB staan de openbare gelegenheden waar ik met koffie sta.

14
Lees deftig voor je commentaar geeft, STUK ONBENUL ;) !
ik heb niet geschreven dat dit de enige manier is op de druk te meten,
je kan idd ook enkel de druk meten maar ZOALS IK AL SCHREEF, dit blijft zoizo een éénmalige kost, om het te weten http://www.espressoparts.com/V_512
ik heb geschreven dat ik iemand ken met een scaCe 2:
(hiermee kan je de druke EN de temp aan de groep meten) net iestje handiger en als je hem kan lenen, dan moet je dan ook geen éénmalige kost doen!
http://www.espressoparts.com/EP_THERMOFILTER2
Decent De1PRO, (modded) La pavoni Europiccola (post mil), DF64 (Lab Sweet burrs)

15
Ehhh, jongens: zullen we het vanaf hier informatief houden en de onvriendelijke benamingen achterwege laten? (sprak hij streng). Anders zet ik er wel een slotje op hè?
La Scala Butterfly (+ Erics E61 thermometer), Mazzer Major, Gaggia Factory 106 met Tije's koelring, vier tampers (Vlak, American curve, Eurocurve), Gene Café, Aeropress, Kyocera CM-45, ROK-Grinder

18
Hoi Inge,

Misschien wel handig en netjes als je je ook even voorstelt HIER. Als je dan even vertelt wat voor apparatuur je gebruikt zijn we al een stukje verder ;) .

19
ingebakermans schreef:Wie kan mij stap voor stap uitleggen hoe ik de druk van 12 bar ( bij het zetten van koffie op de meter) terug breng naar 9 bar. Ik ben technisch niet zo handig en nieuw op het gebied van espresso apparaten vandaar de vraag.

Alvast bedankt voor jullie hulp.

Inge
Dat ding heb je toch net aangeschaft een week geleden of zo en je hebt een Crashcursus gehad, kan je bij de verkoper niet even vragen dit te doen voor je?

Oh ja bij het andere forum heeft ze ook niet de moeite van voorstellen gedaan :o
Gaggia Orione - 1973 - Vibiemme Pistone 2017 in wederopbouw - Ceado E37s
Volg Adriaans koffiekar op fb.com/A3koffie
Op FB staan de openbare gelegenheden waar ik met koffie sta.

20
Sorry, vergeten hier te doen - heb je vast niet goed gelezen op het andere forum. Speciaal voor jou. Ik heb inderdaad sinds een week een espresso apparaat en ben druk bezig te leren hiermee om te gaan. Het apparaat dat ik heb is een Bezzera 10 met een Quamar maler. Verder ben ik werkzaam in het onderwijs en woonachtig te Utrecht. Genoeg voorgesteld?!

Ik zou graag van jullie leren, dus vandaar mijn vraag op het forum.