Re: Bittere koffie

21
Herr.ik. schreef:aha duidelijk.. Even langs de koffieboer om echt verse bonen te halen en een blindfiltertje

Neem voor de zekerheid je PF mee om er zeker van te zijn dat het blindje goed past!
Gaggia Orione - 1973 - Vibiemme Pistone 2017 in wederopbouw - Ceado E37s
Volg Adriaans koffiekar op fb.com/A3koffie
Op FB staan de openbare gelegenheden waar ik met koffie sta.

22
@3aan schreef:
Neem voor de zekerheid je PF mee om er zeker van te zijn dat het blindje goed past!
Haha, ik bestelde bij van Pommeren een blindfilter, geschikt voor de Silvia. In de pf past hij wel, maar als je de pf wilt plaatsen, draait dat veel te strak en niet ver genoeg.

Dus moet je je machine ook meenemen :mrgreen:
Laatst gewijzigd door Wimula op vr 08 jun 2012, 11:25, 1 keer totaal gewijzigd.
Gene Café, Mahlkönig Vario Home II, Rancilio Silvia + Auber PID, Fiorenzato T80, Kyocera CM-50-CF handmaler.

23
Wimula schreef:
@3aan schreef:
Haha, ik bestelde bij van Pommeren een blindfilter, geschikt voor de Silvia. In de pf past hij wel, maar als je de pf wilt plaatsen, draait dat veel te strak en net ver genoeg.

Dus bij deze; niet je machientje vergeten mee te nemen :roll:

25
@3aan schreef:
Wimula schreef:
@3aan schreef:
Haha, ik bestelde bij van Pommeren een blindfilter, geschikt voor de Silvia. In de pf past hij wel, maar als je de pf wilt plaatsen, draait dat veel te strak en net ver genoeg.

Dus bij deze; niet je machientje vergeten mee te nemen :roll:
haha, met een silvia is dat wel te doen. Maar ik zou jou nog niet met de (inmiddels weer verkochte) KvdW onder je arm van Pommeren binnen lopen. Je trekt wel veel bekijks dan, dat is ook wat waard 8-)
Expobar Brewtus III- Ponte Vecchio Lusso - Ponte Vecchio Export - Mahlkoning Vario - Demoka M203 - Six Cup Classic Series Chemex - Bialetti Moka Express 3 en 1-kops - Hario V60 Dripper - Hario Skerton

27
Thomaserati schreef:
@3aan schreef: Dus bij deze; niet je machientje vergeten mee te nemen :roll:
haha, met een silvia is dat wel te doen. Maar ik zou jou nog niet met de (inmiddels weer verkochte) KvdW onder je arm van Pommeren binnen lopen. Je trekt wel veel bekijks dan, dat is ook wat waard 8-)
Mij huidige machine die ik nog aan het voor elkaar aan het brengen ben is een bijna net grote!
Een La Marzocco Linea 2 AV, nog een paar kleine dingetjes doen dan kan die voorlopig op de koffiebar.

Zo een als deze alleen zonder de hoge hakken ( die pootjes kosten me toch een munten ! )

Afbeelding

30
Vaak past zo'n filter niet omdat de rand net wat te bol is. Voor een blindfilter zou ik er niet voor terugdeinzen om die rand een heel klein beetje platter te slaan (dat gebeurt vaak met de jaren vanzelf).
La Scala Butterfly (+ Erics E61 thermometer), Mazzer Major, Gaggia Factory 106 met Tije's koelring, vier tampers (Vlak, American curve, Eurocurve), Gene Café, Aeropress, Kyocera CM-45, ROK-Grinder