Ze staan op Mp omdat er veel verkocht van verkocht zijn. Verder prima machinetjes maar het kan zeker beter, daarom verkoopt iedereen hem ook weer.Lucas schreef:Ik kan zeker een Rancilio aanraden. Mits goed onderhouden heb je er een fantastische machine aan. Simpel in onderhoud, goede stoom functie, compact.
Ik verkoop ze in de winkel ook veel 2e hands.
De reden dat ze veel op marktplaats staan is omdat veel mensen er niet goed mee om kunnen gaan. Doordat ze het niet goed geleerd hebben of er geen geduld voor hebben.
Re: Expresso machine budget 600 euro
32Tja ik blijf het een lastige keuze vinden, veel te koop en je kan het net zo duur maken als je wilt.
Ik zag ook ergens op een site een Bezzera Hobby met een Bezzera bonenmaler voor net onder de 600 euro.
De ketel / boiler is wel niet zo groot van een Hobby (0,25 liter) maar ik zet toch nooit meer als 2 kopjes achter elkaar.
Kent iemand de Hobby en is hij vergelijkbaar met een Rancillio?
Of is het helemaal niets?
Ik zag ook ergens op een site een Bezzera Hobby met een Bezzera bonenmaler voor net onder de 600 euro.
De ketel / boiler is wel niet zo groot van een Hobby (0,25 liter) maar ik zet toch nooit meer als 2 kopjes achter elkaar.
Kent iemand de Hobby en is hij vergelijkbaar met een Rancillio?
Of is het helemaal niets?
33Ik heb eerdaags een volledig gereviseerde Isomac Venus te koop uit dit topic http://www.koffiepraat.nl/forum/viewtopic.php?t=3758 is dat misschien wat voor je? je houd voldoende budget over voor een maler.
34Ik heb 12 jaar een Silvia gehad en dat was prima. Bulletproof en met wat oefenen goede koffie. Alleen wat je met dit soort apparaten je wel moet realiseren is dat cappucino, latte, etc wel veel tijd kost, zeker als je gasten krijgt. Dat was voor mij de hoofdreden om te kijken naar een HX machine. Maar start je net, zeker niet wegcijferen die Rancilio.
Lelit Bianca + Macap M4D
35Nee ik wil perse nieuw ( koop hem zakelijk)...jarl schreef:Ik heb eerdaags een volledig gereviseerde Isomac Venus te koop uit dit topic http://www.koffiepraat.nl/forum/viewtopic.php?t=3758 is dat misschien wat voor je? je houd voldoende budget over voor een maler.
Maar wel een erg leuk project, geniet ervan hoe je het aanpakt...