Groninger schreef:Over de gevonden malers:
Op MP heb ik een Anfim (€160, met doser, leeftijd onbekend), een Mazzer Mini Man (geen vraagprijs maar "bieden vanaf €250", 4 jaar oud) en een Compak K-8 (geen vraagprijs maar "bieden vanaf €180", leeftijd onbekend) gevonden. Per PB is me nog een doserless ECM Casa uit 2010 voor €225 aangeboden.
Die anfim en compak k-8 zien er goed uit. Met die malers kun je een tijd vooruit. De mazzer mini is ook goed maar minder dan de twee eerder genoemde. De ecm casa is verreweg de minste maler. Aangezien de maler vele malen belangrijker is dan de machine zou ik voor de compak of anfim gaan.
Wellicht nog een tip. Zelf drink ik maar 2 cappuccinos per week. Toch gekozen voor een 2de-hands hx en ontzettend blij. Als je eenmaal de apparatuur hebt zul je merken dat je best veel cappuccinos zal gaan maken en dan voornamelijk voor bezoek. Op korte termijn gaat die single boiler je dan echt irriteren.
Onderhoud aan een e-61 kun je makkelijk zelf doen als je ook maar een klein beetje handig bent en onderdelen zijn goedkoop en makkelijk te krijgen. De silvia is zeker geen slechte machine en zet zeer goede espressos maar is lastig te beheersen voor een beginner.