85
door Spironski
Gezien het feit dat je nog maar een maandje bezig bent vind ik dat je goed bezig bent. Dat hartje begint daadwerkelijk al ergens op te lijken. Die zou waarschijnlijk nog beter worden als de belletjes nòg fijner zouden zijn. Dus wellicht iets minder lucht inbrengen en langer laten rondspinnen in het kannetje?
De espresso zelf is ook nog wel voor verbetering vatbaar. Mijn eerste gedachte was ook: hoe oud is die koffie? Ik vind de doorloop te snel en te dun, weinig crèma. Wat was de hoeveelheid?
Als ikzelf espresso zet gebeurt er de eerste 5 seconden niets, en dan komt er pas een lobbige espresso "als warme honing" uit het filter zetten, soms zelfs eerst druppelsgewijs bij een ristretto. En de beoogde 30/60 ml is echt heel weinig hè?
En ik heb veel gehad aan een naked portafilter, daarmee zie je meteen wat er mis gaat.
La Scala Butterfly (+ Erics E61 thermometer), Mazzer Major, Gaggia Factory 106 met Tije's koelring, vier tampers (Vlak, American curve, Eurocurve), Gene Café, Aeropress, Kyocera CM-45, ROK-Grinder