En misschien wel beide opties? Wel grappig dat je naast de superautomaat meteen bent gegaan voor volledig handmatig. "Als je het doet, dan ook maar meteen helemaal"?R&B schreef:Óók, alweer bijna een half jaar.Spironski schreef: Maaruh.... begrijp ik nu goed dat je aan de hendel bent R&B?
M'n Bosch staat er nog trouw naast voor het dagelijks werk en m'n vriendin.
Vooral in het weekend oefen ik met de pavoni, maar om nu te zeggen dat ik al supershots gehad heb, nee.
M'n Bosch weet het vooralsnog goed te benaderen/overtreffen met in de Rossi gemalen koffie.
Dan zijn er twee mogelijkheden mijns inziens:
1) ik haal nog niet het volle potentieel uit m'n pavoni en moet nog flink verder oefenen (dit is wat ik denk/hoop)
2) het verschil is minder groot dan ik had verwacht.
Ik moet zeggen dat fijner malen plus minder hard tampen voor mij een flinke kwaliteitsverbetering opleverde.
En let er zeer op dat je de Pavoni niet te heet laat worden, lees het draadje over temperatuurmetingen aan machines er anders nog maar eens op na. Ik ben daarom zeer blij met Tije's Koelring, die het werken met de machine een stuk relaxter maakt.
En Kurt August's enkelgats stoomtipje heeft gemaakt dat ik met die machine nu ook, zij het langzaam, uitstekende microfoam kan maken voor cappu's.