Sorry voor de onduidelijkheid het gaat hier voor mij niet over zet ratio's. De doorloop tijd en de hoeveelheid koffie heb ik op dat moment op het oog gelijk gehouden (vol gooien en dan afstrijken en de tamper gaat bij alle er even ver in) Het het gaat over een doppio 55ml, ik vond het raar dat op het oog (ga nog op gewicht zetten met weegschaal) met de zelfde hoeveelheid koffie en op het oog voor beide doppio's hetzelfde volume, mijn LSM96 met matige schijven een rijker en sterker smaakprofiel gaf dan de Mazzer Sj. Ik had zelf verwacht dat de Mazzer een rijkere smaak zou geven omdat ik die stepless kan verstellen en scherpere schijven had en ook mateloos populair is.
Het gaat niet om wetenschap of om brew ratio's ik vond het zelf raar dat, om de smaak van mijn LSM96 te benaderen met de Mazzer ik nog fijner moest malen om met een meer naar ristretto neigende shot (daardoor met de zelfde doorlooptijd minder volume) de smaak te evenaren. Het komt er op neer dat ik teleurgesteld ben dat de Mazzer doordat deze mijn verwachtingen niet waar maakt. En hoopte dat ik zelf verkeerd deed of dacht. De Mazzer shots zijn zeker goed maar smaakt het voor mij te zacht. Helaas als dyslect (dit hele stuk is al 3(6) keer gewijzigd)

krijg ik het nooit zo getypt als het in m'n hoofd zit sorry voor de onduidelijkheid bedoel niks negatief gaat meer om gevoels beleving. Ben eigenlijk teleurgesteld in mijn aankoop. (enige zinnige conclusie uit dit hele verhaal

)
Voor mijn vervolg zal ik wat duidelijker proberen te zijn en alles goed te meten op gewicht , extractie tijd enz.