Uit nieuwsgierigheid heb ik onlangs een Mazzer SJ erbij kunnen kopen via mp, dacht dat deze beter zou zijn dan mn LSM96 alleen na het afstellen viel mn espresso tegen. Op het moment heb ik Fascino Emporio bonen in de maler zitten deze zijn altijd sterk van smaak beetje bitter heel licht zuur tonen van chocola en veel body en crema. En nu komt het, uit de Mazzer met redelijk scherpe schijven vind ik het maar een zwakke (zachte) espresso. Nu heb ik net de bonen over beide malers verdeeld en ben met iedere molen een paar Doppio's gaan zetten. Allemaal de zelfde verse bonen volle filter dan afstrijken (weegschaal stuk) 27sec doorloop en op zicht 55ml en steeds was de smaak minder van de Mazzer erg vlak, en het ergste is dat de schijven van mn LSM slechter zijn dan die van mn Mazzer.
(Let op! geen experiment of iets dergelijks)
Opstelling:
Maling LSM96:
Crema LSM96:
Doppio LSM96:
Maling Mazzer SJ:
Crema Mazzer SJ:
Doppio Mazzer SJ:
Ik weet wel dat ik verschil proef en dat de espresso uit mn LSM molen mij beter smaakt, en de crema en kleur uit de Mazzer is lichter en zonder tijgerprintje, maar ik vraag me af ik nu fout denk of iets anders moet doen om de smaak beter te krijgen of misschien een andere boon proberen. Als iemand me kan helpen hoor ik het graag.
La San Marco 96 VS Mazzer Super Jolly
1
Laatst gewijzigd door Twexc op wo 26 dec 2012, 12:45, 2 keer totaal gewijzigd.
Expobar Office Control, Cunill Luxomatic On Demand, en verse boontjes :D