Afgelopen zondag de molen opgehaald, wat een verschil in geluid en statisch aanhangen van het maalsel, het is nu echt alles wat er bovenin gaat komt er ook allemaal 100% uit dus nul retentie, ik heb er ook een extra doseereenheid bij gescharreld met een bundeltje onderdelen die ik van hem gekocht heb en enkele essentiële onderdelen die hij nog gebruikt had liggen voor niks gekregen, dus de boutjes en afstandsbusjes moet ik zelf regelen en de hopper had ik al een tweede van en Frank heeft er gelijk twee schroefgaten bovenin de molen gemaakt om de tweede doseerunit op te kunnen bevestigen.
Helaas mis ik alleen nog een aantal boutjes, dit zijn boutjes RVS inbus m4 60mm, liefst 8 stuks.
De molen is zo vreselijk mooi van gelijkloop daar kunnen ze bij Versalab nog wel een puntje aan zuigen, er is een 2e lager geplaatst en veel beter van kwaliteit dan het goedkope prutsding die er van VL in zat, onbegrijpelijk dat ze op dergelijke dingen bespaard hebben, er zit nu een nauwkeurigheid in de as van minder dan 0.015mm en dat kan je merken in het maalsel, het eruit springen van de bonen is verleden tijd, zelfs de smaak is nog verder verbeterd, er zijn 3 static wipers geplaatst in plaats van 1 en er is een sterk verbeterde moving wiper die geen maalsel meer achterlaat, hij knarst niet meer bij het malen dus alles gaat gelijkmatiger.
De bijgevoegde foto's zijn in random order geplaatst.
Versalab M3 met de nodige aanpassingen weer terug !!
1
Laatst gewijzigd door @3aan op zo 26 jul 2015, 17:09, 1 keer totaal gewijzigd.
Gaggia Orione - 1973 - Vibiemme Pistone 2017 in wederopbouw - Ceado E37s
Volg Adriaans koffiekar op fb.com/A3koffie
Op FB staan de openbare gelegenheden waar ik met koffie sta.
Volg Adriaans koffiekar op fb.com/A3koffie
Op FB staan de openbare gelegenheden waar ik met koffie sta.