Re: Verslab M3 met de nodige aanpassingen weer terug !!

11
@3aan schreef:Alleen jammer dat de Top, Tussen en Bodemplaat een beetje lullig gekozen zijn, als die eens 3 x zo dik waren en er een baan uitgefreesd en daar de staande delen in en dan met 2 doorlopende stelbouten vastgezet, dat zou toch wel een stuk meer smoel geven, jammer dat er geen vlakke schijven onder zitten, zoals op de molen waar ook Robur 83 malers inzitten, zowel de Conische als de Vlakke, ( zie de foto onderaan de pagina ) ook dat funneltje van papier is toch compleet Scheiße. :(

Als je daar met je PF tegenaan tikt kan je er een nieuwe onder gaan schroeven,
daar ga je echt dat ding om vervloeken als daar niks beters op wordt verzonnen. :(

Jij lijkt me toch een redelijke rouwdouwer met grote knuisten.
Ik ben er inderdaad ook niet van vervreemd. :shock:

Hieronder een prototype waar alleen naar de werking is gekeken en de vorm nog voor lief genomen is.

Afbeelding
Als het goed is komt die in October uit.Dan wachten op evt. kinderziekten.En dan misschien aanschaffen. :mrgreen:

14
Even een update, de 2e doseerschuif is ook compleet, er zit alleen een ander greepje op, ik vind het prima, alleen zit nu het aan/uit knopje achter de linkse chute verborgen, goed gedaan mensen van Versa daar hebben jullie goed over nagedacht !! :?

Mooi op tijd voor de Kofferbaksale a.s. zondag in Zoetermeer
zie ook onder de knop website = FB

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Gaggia Orione - 1973 - Vibiemme Pistone 2017 in wederopbouw - Ceado E37s
Volg Adriaans koffiekar op fb.com/A3koffie
Op FB staan de openbare gelegenheden waar ik met koffie sta.

16
De meeste onderdelen heb ik van Terranova uit Aken en andere onderdelen heb ik zelf gefabriceerd, zoals de messing tussenstukjes die eigenlijk van aluminium zijn en daar heb ik een wat fraaier bij de funnels passende kleur genomen en mooie RVS dopmoertjes ( zelfborgend ), de tussenstukjes van de hopper naar de doseerschuif wat aangepast zodat ze niet meer stutteren zoals bij het origineel wel het geval is, mooie RVS gootjes en nog wat kleine aanpassingen ( zoiets kost bij Versalab de hoofdprijs )

Ik ben wel in m'n sas met de molen. :)

http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... 47Fzgk&t=0

Om met de reclame te spreken; een beetje van Terra-nova en een beetje van mezelf. :mrgreen:
Gaggia Orione - 1973 - Vibiemme Pistone 2017 in wederopbouw - Ceado E37s
Volg Adriaans koffiekar op fb.com/A3koffie
Op FB staan de openbare gelegenheden waar ik met koffie sta.