Ja, die keramische "maalstenen" vind ik ook apart! Ik ken eerlijk gezegd geen enkele goede molen met echt keramische schijven. Bij mijn weten zijn alle behoorlijke molens met stalen schijven uitgerust. Kan zijn dat het aan mij ligt, maar misschien kan hier iemand een gefundeerd antwoord op geven? Waar zijn de experts? Stalen schijven slecht voor je koffie??
Ik heb het idee dat Boefke in de war is met die uiterst simpele machientjes met snel ronddraaiende mesjes, zoals je moeder die vroeger had, zeg maar. Daar zitten per slot van rekening ook twee stalen mesjes in. Daarin wordt de koffie boon inderdaad heel onregelmatig stukgeslagen. Maar die neemt niemand hier serieus natuurlijk.
Boefke, je weet toch wel dat er hier met heel andere en duurdere molens wordt gemalen? Mijn molen kost b.v. nieuw iets van €1000 , en de
stalen maalschijven in hun ééntje al €65. En dan ga jij beweren dat dit minder goed is dan dat ingebouwde molentje in je volautomaat?? Dan wil ik die literatuur wel eens lezen waar jij het over hebt!
In een andere post heb ik al gereageert op die -sorry, maar "beginnersfout" van- 19 bar pompdruk.
Boefke, ik ben het met je eens dat we kennis met elkaar kunnen delen, daarvoor zitten we ook op dit forum, dat heb je goed gezien. Maar je hebt ook nog zoiets als gebrekkige kennis, ontbrekende kennis of zelfs onjuiste kennis. En daar kan veel ellende uit voortkomen (denk maar aan Irak, b.v.)

.