Re: pressureprofiling met Strega

37
Dat geluid lijkt van de pomp te komen. Ik heb de kast er wel niet opstaan maar ook met is dat geluid redelijk hoorbaar.
Ik heb de SE versie van CasaBarista. Het lijkt erop dat de pomp toch nog lawaai maakt zelfs als hij op leidingdruk werkt?
Maar dan zou ik toch niet de enige zijn met dit probleem?
Als ik de machine uitzet en de hendel naar beneden haal komt er ook geen water uit...

39
Even een oud topic aanhalen

Heeft iemand deze mods eigenlijk nog uitgevoerd bij de Strega?

Ik was laatst bij Frans en de 3 bar pi druk gaf daar een erg mooi resultaat op de LR. Ik zou dat ook eens willen proberen om mijn Strega en dacht als ik de pomp druk op 3 bar afstel dan kan ik dat als pi druk aanhouden.

Of denk ik nu te simpel? Graag jullie advies

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

40
Gaat niet werken met de Strega zoals bij een gewone hevel. Bij de Strega met 3 bar loopt de cilinder heel langzaam vol dus heb je een hele lange PI. Als je een kortere PI aan wilt houden krijg je bijna geen volume en is de startdruk van de veer erg laag.

Bij bijvoorbeeld een dipper is de cilinder veel sneller vol op die 3 bar omdat er geen pomp is die de boel vol moet pompen. Op leidingdruk of boilerdruk gaat dat veel sneller. Sowieso gaat het je niet lukken om met de Strega de echte zachte hevelsmaak te krijgen zoals bij een dipper of handhevel. Dat is dan ook de reden dat ik uiteindelijk ben overgestapt. Strega blijft een geweldige machine met veel mogelijheden maar zit qua smaak midden tussen een pompmachine en hevel in.
Strietman CT2 (pre-order), LWW EG-1 (CORE en ULTRA), Lagom 01 - 102OM, Pietro pro brewing, LWW The BIRD, Orea V4, V60