cremalover schreef:buono caffe schreef:Ik heb de Bugatti Diva nu 2 jaar. Er zijn wel 100 veschillende aanbieders van servings. Mijn conclusie is dat niet het apparaat (sorry jongens) maar de koffie zelf echt bepaald of je je een barista waant of niet. Het is echt ongelofelijk hoe graat de verschillen zijn. All-time-low blijft de veel geprezen Illy. Erg zuur naar mijn smaak. Momenteel is onze favoriet DorCaf Orange (zie House of Espresso voor bestellingen)
Als je gemalen koffie wilt gebruiken moet je ultrafijn malen. Zelfs een Siemon Leveld en andere lukt dit maar ten dele. Je hebt echt een absolute top molen nodig om die maalgraad te kunnen bereiken. Een kennis van mijn heeft zo'n molen en dan gaat het heel goed. Maal je iets grove dan is de doorlooptijd te snel en heb je troep, een slappe bak, geen goede crema. Ik stond en zelf versteld hoe nauw dit komt.
Topmachine dan.
hehe, een echte diva dus
.
@buono caffe
Ik weet niet wat voor awesome apparaat dat kegeltje moet wezen, maar de meeste malers kunnen met gemak zo fijn malen dat je een espressomachine volledig chocked. Dat lukt mijn ascaso I-steel zelfs. Beter nog, ik heb een handmalertje die dat wel voor elkaar krijgt.
Een topmachine maalt niet zozeer fijner, maar consistenter.