Heb de Ceado nu even staan en het is toch wel echt een heerlijke machine. Niet foutloos, maar dichterbij mijn ideale maler ben ik nog niet geweest
. En dat geeft ook wel een stukje rust. Ben echt tevreden voor een keer en ik hobbel nu naar de keuken, maak een cappuccino en ga weer aan het werk. Als ik zie hoe ik begon, dan stond ik in de keuken, maakte een hele nare espresso, gooide hem weg, maakte opnieuw een, gooide die weer weg...en een uur later kwam ik uit de keuken, zonder espresso maar met een halve kilo aan bonen minder. De laatste (drinkbare) espresso had ik al op in de keuken en ik ga maar weer aan het werk. Met de Vibiemme ging het al een stuk beter dan met de Quick 820, die laatste kon ik echt niet wijs mee worden. De vibiemme ging eigenlijk top voor espresso, maar cappuccino kostte nogal wat water (flushen om de boiler sneller af te coolen) en wat tijd.
Het is best een strijd geweest, maar ik ben nu gewoon lekker aan het genieten van de koffie, ipv met machines aan het vechten. En elke week bestel ik een andere boon om te proberen.
Gaat hier stiekem best een hoop bonen erdoor, afgelopen weken een kilo per week. Ik ben daar zelf voor 50% verantwoordelijk voor, de andere 50% is toch een hoop bezoek afgelopen tijd. Dus vandaag komt 3 kilo van gebrand.nl aan als goed is. En ik ga weer eens wat meer testen met invriezen. Afgelopen weken geprobeerd en het invriezen bevalt eigenlijk best goed...de smaak wordt iets anders dan die echt verse boon, maar ik vind het gemak wel opwegen tegen die kleine smaak verandering. Altijd boontjes in huis