Re: Ervaring espresso builders
11Hoi Jesper, van mijn werkgever heb ik een maand geleden een Espresso Builders Massimilian gekregen. Krijg er na een aantal weken oefenen al echt lekkere espresso's en cappuccino's uit. Was begonnen met voorgemalen espresso koffie van de supermarkt maar kwam er snel achter dat een maler echt een must is. Gebruik hem nu met koffie van het koffielab en een Eureka Mignon en krijg met een tegendruk van ongeveer 9 bar een heerlijke espresso. (niet zuur en niet bitter) Zelf vind ik zijn compacte buitenmaten erg prettig en de looks erg leuk (jaja ik blijf een vrouw ) De machine laat ik 10 a 15 minuten met filterdrager erin opwarmen en is dan goed op temperatuur. Melkschuimen gaat goed. Heb samen met een vriend een keer getest door de 1 gats nippel te vervangen voor een 2 of 4 gats nippel maar het resultaat met de 1 gats nippel is het best. Mijn vriend heeft zelf horecaervaring en maakte mooi schuim waarmee hij diverse figuurtjes schonk. Dat is voor mij nog even oefenen
Nieuw in de wereld van koffie, "elke dag betere koffie" . Op mijn aanrecht een Espresso Builders Massimilian icm een Eureka Mignon advanced en een Espresso Gear Barista tamper.