Re: Advies gevraagd.

11
Ik ben al ruim 20 jaar tevrden met mijn quickmill. Heb sinds vorig jaar een 3004. Prima, zeker met de apparte thermokop voor cappuccino.

orrienteer je eens bij een Simon Lévelt winkel, die hebben een ruime keus en geven goed advies welke machine wel en welke niet.

Succes,

Giancarlo

12
iemand anders gaf me te kennen een koffiepotje Bialetti, maar daar krijg je toch geen cremelaag mee? Of heb ik het mis?
Met goede koffie en de goede methode krijg je hier weldegelijk een crema laag mee.
Echter de smaak is totaal anders dan met een espressomachine.

14
Ok ik zal de truuk uitleggen.
Overbodig te zeggen dat je grof gemalen espresso koffie nodig hebt, liefst een espresso melange.
Vul je moka tot het ventiel met water.
Neem het filterbakje en doe daar zoveel koffie op totdat je er een kop erbovenop hebt.
Tik nu met je hand tegen de zijkant tot de koffie niet meer zakt.
Veeg nu de koffie die niet in het bakje past terug in je zak/blik/ of naar wens weg.
En zet de moka schoon op een matige pit (de vlammetjes blijven eronder).
Doe de deksel open, en wacht tot de koffie naar boven komt, en draai dan snel de pit op de laagste stand.
Er komt nu crema, die kun je in je kopje scheppen en voorzichtig bijschenken met de koffie.
Laat me weten of het gelukt is!

15
Het heeft even geduurd :o . Om het apparaat in werking te zien, heb ik maar een korte vakantie gecombineerd met het bezoeken van een aantal winkels waar de apparaten wel werden gedemonstreerd. Heb uiteindelijk gekozen voor de Quickmill 820 . Daar ik dan meer mogelijkheden heb op termijn.
De eerste dagen viel het me tegen. Was schijnbaar verleerd hoe ik een espresso moest maken, maar nu begint het al ergens op te lijken :lol: .
Wat ik nu wel merk, dat ik het geexperimenteer gewoon ontzettend leuk vind. Heb gemalen koffie besteld bij een kleine koffiebranderij. Ben benieuwd.
Ga eerst eens kijken hoe dit gaat bevallen. Wil misschien een goede (wel kleinere) bonenmaler aanschaffen, maar moet dan eerst even een plek daarvoor gaan creëren :o .