Re: Baratza "Sette"

21
Ziet er echt wel een fijne molen uit. Lekker compact, maalt snel zo te zien, het maalsel ziet er goed luchtig uit, valt mooi in het mandje, ...
Alleen krijg ik de kriebels van al dat plastic... :(
_____________________________________________________________________________________________
Lelit PL41EM
Eureka Olympus Hi-speed

22
Jochen_P schreef:Alleen krijg ik de kriebels van al dat plastic... :(
Gelukkig blijven andere malers zoals de Compak E8 ook gewoon verkrijgbaar. Keuze genoeg!
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

Re: RE: Re: Baratza "Sette"

23
fransg schreef:
Jochen_P schreef:Alleen krijg ik de kriebels van al dat plastic... :(
Gelukkig blijven andere malers zoals de Compak E8 ook gewoon verkrijgbaar. Keuze genoeg!
Impressive!
Gaggia Orione - 1973 - Vibiemme Pistone 2017 in wederopbouw - Ceado E37s
Volg Adriaans koffiekar op fb.com/A3koffie
Op FB staan de openbare gelegenheden waar ik met koffie sta.

25
Lijkt me een prachtige maler idd!
Eens kijken wat hij uiteindelijk in NL gaat doen?
Als het 1:1, $ vs. € dan ga ik wel eentje halen denk ik.
Geen retentie, op gewicht in de portafilter malen lijkt me echt ideaal.

Voor thuisgebruik ook vast degelijk genoeg. :)

Moet hij qua smaak zich nog ff kunnen meten met m'n MC90 en SM95... ;)
Behmor 1600+, Baratza Sette 270W, La San Marco SM95A, Faema MC90, La Pavoni Europiccola, mini Gaggia, Bezzera Magica, Bosch B30

28
tohenk2 schreef:De behuizing van de motor schijnt gemaakt te zijn van een kunstof/glas combinatie die ook voor auto's wordt gebruikt ...
Dat is heel normaal voor kunststof wat hoger belast wordt. Een veel gebruikt materiaal is bijvoorbeeld PP GF30 oftewel polypropyleen met 30% glasvezel. Dit materiaal kan gewoon in spuitgietmachines worden verwerkt.
Incompetence: When you earnestly believe you can compensate for a lack of skill by doubling your efforts, there's no end to what you can't do

29
Mini eh review en wat uitleg:
https://www.youtube.com/watch?v=NM5v4uaZMEo" onclick="window.open(this.href);return false;

Ik ben ook bang dat hij wat te plasticerig gaat zijn en de levensduur zal ook niet alles zijn, maar het is een mooie vervanger voor mijn baratza encore denk ik, voor filter :). En dan kan ik er mooi mee spelen voor espresso, zonder mijn grotere maler meteen te hoeven vervangen.
-Conscience keeps more people awake than coffee-
Hario V60 - Bianca V2 - Niche Zero - Eureka Mignon Specialita - Fellow Ode

Re: RE: Re: Baratza "Sette"

30
Die was al gepost!
Afbeelding
tohenk2 schreef:Een link naar een YouTube filmpje waarin een stukje is gemonteerd van Baratza over de Sette op de SCAA Seatle:
https://www.youtube.com/watch?v=NM5v4uaZMEo
Ik vindt het openmaken en tonen van de diverse onderdelen verhelderend. De behuizing van de motor schijnt gemaakt te zijn van een kunstof/glas combinatie die ook voor auto's wordt gebruikt ...
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’