Poeh, ik had geen idee dat mijn post werd uitgelegd als belerend of dat ik overkwam als een verkoper. Om even wat indrukken uit de weg te helpen:
fransg schreef:Ook enigszins off topic: de zelfgekozen naam Amsterdam Assassin lijkt me wel wat sinister.
Ik ben suspense fiction schrijver en mijn boeken heten de Amsterdam Assassin Series, dus het is een stuk minder sinister dan het doet vermoeden...
Ik heb recent een Pavoni premillenium gekocht en wilde daarvoor een naked portafilter, maar die was er alleen voor de millenium modellen. Via via kwam ik uit bij Gabor, een Hongaarse hobbyist die naked portafilters maakt voor de oudere Pavonis en ook een doseerhulp die zowel op 49mm baskets werkt als op 58mm baskets. Ik ben met die spullen in mijn nopjes en daarom noemde ik ze, zodat mensen die in hetzelfde schuitje zaten als ik, weten waar ze een open portafilter voor hun oude Pavoni kunnen scoren.
Binnenkort hoop ik ook een Caravel Arrarex te verwachten en daarvoor heb ik ook al uitgezocht dat er een naked portafilter te vinden is bij Brooks Vintage Espresso Machines. Ik deel die kennis zodat anderen niet zolang hoeven te zoeken naar een oplossing als ikzelf.
Ik neem het Erik niet kwalijk hoe hij reageert op mijn bericht, want ik had mij nog niet voorgesteld en ik kan begrijpen dat omdat hij het beter weet dan ik, hij zich geroepen voelt om corrigerend op te treden. Wat ik prima vindt, want ik sta altijd open voor andere meningen. Ik claim ook niet de waarheid in pacht te hebben, maar schrijf voornamelijk uit eigen ervaring.
Wat betreft de meningen over mijn huidige apparatuur -- of een Ascaso I-mini goed genoeg kan malen voor espresso -- daar blijven meningen altijd uiteenlopen. Er is natuurlijk sprake van een zekere 'beroepsdeformatie' die bijna OCD-achtige vormen aanneemt als mensen obsessief bezig zijn om de Heilige Espresso Graal te bereiken.
Zo is Adriaan een keer bij mij thuis geweest om een horecamaler via MP van mij over te nemen en nadat hij vol trots over zijn Kees van der Westen opknapproject had verteld, vond Adriaan ook dat een beetje barista zelf zijn koffiebonen brandt. Ik ben het daar niet mee eens, maar ik begrijp de obsessie om alles zelf te doen. Nog even en je staat zelf op een plantage te plukken...
Ik ben niet welgesteld en kan me geen dure apparatuur veroorloven. Ik heb vroeger in de horeca met professionele machines gewerkt, maar toen was een latte nog een koffie verkeerd en heette de barista 'barman'. Nu ik half-blind thuis zit moet ik creatief omgaan met geld en daarom sprokkel ik mijn apparatuur mondjesmaat bij elkaar - vandaar dat mijn Quickmill 820 binnenkort een andere baasje zal gaan krijgen, want ik heb een Vibiemme Domobar gescoord. En een Mahlkonig. Daarnaast heb ik interesse in oudere hevelmachines, dus er komt ook een Caravel en een Utentra mijn kant op, gewoon om te experimenteren.
Ik hoop dat iedereen nu begrijpt dat mijn berichten niet belerend bedoeld waren, dus als het zo overkwam, mijn excuses.
Mensenvouwer en
professionele fantast.
Op dit moment: Quickmill 820, Ascaso I-Mini, La Pavoni Professional Premillenium.
Op komst: Vibiemme Domobar, Mahlkonig, Arrarex Caravel, Utentra.