Re: Upgrade

91
Wat voor Cremalover licht is is voor mij waarschijnlijk al donker. Met licht bedoel ik City+ of lichter, alles vanaf Full City zie ik als donker. Zo blij Frans :mrgreen: .
Strietman CT1, LWW EG-1, Lagom 01 - 98mm Mizen (pre-order), Pietro pro brewing, Veel slowkoffie spul

Re: Upgrade

93
reparatie van tv's kan misschien vandaag de dag ook met de bevochtigde vinger maar vroeger met grote kathode straalbuizen met hoge spanning zou nattebevingerde bemetering toch af en toe schrik geven.
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

Re: Upgrade

94
fransg schreef:Schermafbeelding 2017-01-17 om 11.08.54.png

reparatie van tv's kan misschien vandaag de dag ook met de bevochtigde vinger maar vroeger met grote kathode straalbuizen met hoge spanning zou nattebevingerde bemetering toch af en toe schrik geven.
Die repareerden wij vroeger met een zware magneet en wat ferme tikken met een 5 ponds hamer.

Re: RE: Re: Upgrade

95
Nomad schreef:
cremalover schreef:
Erik82 schreef:

https://www.ongebrand.nl/nl/producten/details/?prod=19" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false; net boven je budget, maar wel een klassieker waar ik vele kilo's van heb verslonden van gebrand.nl (ik brand niet zelf)
Scherpe prijs voor yellow bourbon (gebrand 15€/kg). Verzending is ook wel 15€, of je nu één kg of 5 kg bestelt :s
_____________________________________________________________________________________________
Lelit PL41EM
Eureka Olympus Hi-speed

Re: Upgrade

96
Bij ongebrand vermelden ze een hele lijst met info over een boon maar nooit wat het oogstjaar is. Rede voor mij om daar nooit wat te bestellen.
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

Re: Upgrade

97
bobbee schreef:Bij ongebrand vermelden ze een hele lijst met info over een boon maar nooit wat het oogstjaar is. Rede voor mij om daar nooit wat te bestellen.
Klopt, maar ze verkopen nogal wat daar, dus zeker de courante/populaire bonen, zoals de YB, zal echt niet oud zijn. Dus die durf ik daar zeker wel te bestellen. Evenals een Sidamo of Indonesische Raja Batak achtige boon. Mijn ervaring tot nu toe met gebrand.nl is prima, heb nog nooit slechte bonen gehad van ze. Fascino daarentegen heb ik ooit een slechte batch van gehad en zelfs mijn geld voor terug gekregen. Dus netjes opgelost verder, geen kwaad woord over Fascino, maar puur ter vergelijk dat het overal kan gebeuren.

Gebrand.nl heeft naar Nederland verzendkosten van 8,50 trouwens, naar Belgie is het de 15 euro die ik hierboven las.
-Conscience keeps more people awake than coffee-
Hario V60 - Bianca V2 - Niche Zero - Eureka Mignon Specialita - Fellow Ode

Re: Upgrade

98
cremalover schreef:Ongeveer 5 seconden in de tweede crack en dan koelen.
Dat is Full City+ dus in mijn ogen al erg donker. Daarboven classificeer ik als ondrinkbaar :mrgreen: .
Strietman CT1, LWW EG-1, Lagom 01 - 98mm Mizen (pre-order), Pietro pro brewing, Veel slowkoffie spul

Re: Upgrade

99
Erik82 schreef:
cremalover schreef:Ongeveer 5 seconden in de tweede crack en dan koelen.
Dat is Full City+ dus in mijn ogen al erg donker. Daarboven classificeer ik als ondrinkbaar :mrgreen: .
Wat jij drinkt zie ik als een azijn variant. :mrgreen: