Re: Profitec pro 800

11
Ik kwam net toevallig deze tegen: In de Appia II heeft Nuova Simonelli een spiegeltje ingewerkt zodat je mooi de onderkant van je naked filter in de gaten kan houden. Geeft toch wel weer dat ze weten wat ze doen :)

Afbeelding
_____________________________________________________________________________________________
Lelit PL41EM
Eureka Olympus Hi-speed

Re: Profitec pro 800

12
Bertjepower schreef:Cool, wat een top idee! Lijkt me ideaal. Is het een beetje goed te zien?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Het spiegeltje vergroot ook wat en ik vind dat het ideaal te zien is


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Re: Profitec pro 800

13
Is er iemand die kan zeggen wat de verhouding van de pid tov de temperatuur van het brewwater is? Bij de Silvia moest ik 10gr aftrekken en wist ik het ongeveer. Of werkt het bij deze machine (dipper) anders?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Re: Profitec pro 800

14
Dat staat toch wel ergens op de profitec website, handleiding of home barista? Niet veel mensen op het ons forum hebben deze prachtige machine.
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

Profitec pro 800

16
In dit artikel lees ik dat de pid enkel de stoom temperatuur regelt en dus niet aan de zettemperatuur doet. Maar omdat het een sb is heeft de pid toch ook invloed op de zettemperatuur?

Edit. Heb op hb artikels gelezen waar de pid wat minder en wat meer gezet wordt. Ik denk dat het vooral wat spelen is. Maar zal al beginnen met een goede extractie te verkrijgen ;)


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Re: Profitec pro 800

17
Aan de lever eigenaars die shots timen; wanneer drukken jullie de timer in en wat is de verhouding. Ik probeer rond de 30 sec te zitten met 15gr in 30gr uit.

Nu met de profitec merk ik dat ik bij de Brazilië yb zeer grof moet malen en dan nog om deze tijd te halen. De koffie word dan ook wat te zuur naar mijn smaak.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Re: Profitec pro 800

18
Het zuur duidt op onder extractie of lage temperatuur.
1:2 ratio doet geen onder extractie vermoeden dus je zou met temperatuur kunnen spelen dmv de PID of een flush.
Anders gewoon fijner malen, lager doseren & meer preinfusie, vooral dat laatste zorgt voor een vlotte doorlooptijd zodat je niet meer te grof hoeft te malen.

Ik vind trouwens dat het douchescherm van deze groep erg laag is, als de puck de dicht op het douchescherm zit en niet volledig uit kan zetten kan dat ook onder extractie tot gevolg hebben.

Re: Profitec pro 800

19
Mss langere preinfussie of heb zelfs gezien hoe het prewetten met de machine. Zou graag terug fijner malen want heb het gevoel dat het daar aan ligt. Moet nu echt way off grover malen. Mss ligt het ook aan de yb zelf. Is iig uitstekend gebrand dus daar ligt het niet aan.

Iemand nog tips over de doorlooptijd? Of moet ik me daar niet al te blind op staren?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk