Re: RE: Re: Het grote broodbaktopic

1357
cremalover schreef:
fransg schreef:Ja, of die verwarming kan z'n warmte niet goed meer kwijt. Is ontworpen om de plaat erboven te verwarmen, met luchtverplaatsing daaroverheen, geen grafsteen.
:mrgreen:
Of die warmte nu aan de lucht-metalen bodemplaat wordt afgegeven of aan die steen? Maakt volgens mij geen bal uit.
Gaggia Orione - 1973 - Vibiemme Pistone 2017 in wederopbouw - Ceado E37s
Volg Adriaans koffiekar op fb.com/A3koffie
Op FB staan de openbare gelegenheden waar ik met koffie sta.

Re: RE: Re: Het grote broodbaktopic

1358
@3aan schreef:Of die warmte nu aan de lucht-metalen bodemplaat wordt afgegeven of aan die steen? Maakt volgens mij geen bal uit
Een voorbeeld: koelribben voor elektronica-componenten die heet worden, zijn vaak gemaakt van metaal dat snel warmte kan doorgeven/opnemen met veel oppervlak en luchtstroming.

Zou een compacte massieve steen even goed werken, dan was dat vaker gebruikt.
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

Re: RE: Re: RE: Re: Het grote broodbaktopic

1359
fransg schreef:
@3aan schreef:Of die warmte nu aan de lucht-metalen bodemplaat wordt afgegeven of aan die steen? Maakt volgens mij geen bal uit
Een voorbeeld: koelribben voor elektronica-componenten die heet worden, zijn vaak gemaakt van metaal dat snel warmte kan doorgeven/opnemen met veel oppervlak en luchtstroming.

Zou een compacte massieve steen even goed werken, dan was dat vaker gebruikt.
Die moeten warmte afvoeren in tegenstelling tot wat een oven doet, die moet de warmte juist vasthouden in de ruimte en wat is beter dan een mooie zware steen (accumulator) om dat te doen?
Gaggia Orione - 1973 - Vibiemme Pistone 2017 in wederopbouw - Ceado E37s
Volg Adriaans koffiekar op fb.com/A3koffie
Op FB staan de openbare gelegenheden waar ik met koffie sta.