Dat maakt een planetaire aandrijving juist zo geschikt, je blijft in de As van de malers, redelijk compact en dus niet optisch storend.ArjanV schreef:Feedback stel ik natuurlijk zeer op prijs, als hij klaar is en ik krijg er een espresso maling uit dan kom ik hier op terug.
Een planetaire aandrijving is wel erg mooi maar maakt het ook weer een stuk complexer, eerst maar eens maken zoals ik hem nu heb ontworpen zodat ik er wat ervaring mee kan opdoen.
Mocht het inderdaad erg zwaar malen dan kan ik eens gaan nadenken over een vertraging.
Als fixatie zat ik te denken aan een voetplaat die voorzien is van een rubber/siliconen materiaal wat veel grip geeft op de ondergrond.
http://www.tandwiel.info/tandwielkasten/differentielen
https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Planeetwielmechanisme
https://youtu.be/6X7TfOdVzpk
Bovenstaanden even ter info opgezocht ter verduidelijking voor de geinteresseerden in de materie, deze overbrengingen zie je ook in scootmobielen om met een relatief kleine motor toch voldoende kracht te ontwikkelen, voor dergelijke toepassingen worden er vaak een combinatie van tandwielen gebruikt, kunststof en metaal legeringen om zo o.a. een rustige reduceerkast te hebben.
Verstuurd vanaf mijn SM-T700 met Tapatalk