Re: Stumptowns handleiding voor de mokkapot

11
Erikson schreef: vr 04 jan 2013, 13:15 Vrij vertaald, met een paar toevoegingen, van Stumptown Coffee Roasters (de pagina die wordt aangehaald in het openingsbericht).
Super dat je dat wilde doen!!

Maar ja, als het zo charmant wordt gevraagd als @3aan dat doet... dan kun je niet weigeren.
@3aan schreef: ma 24 sep 2012, 10:25Wat denk je ervan die eens "even" in een voor ons leesbare taal om te zetten?
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

12
fransg schreef:
Erikson schreef: vr 04 jan 2013, 13:15 Vrij vertaald, met een paar toevoegingen, van Stumptown Coffee Roasters (de pagina die wordt aangehaald in het openingsbericht).
Super dat je dat wilde doen!!

Maar ja, als het zo charmant wordt gevraagd als @3aan dat doet... dan kun je niet weigeren.
@3aan schreef: ma 24 sep 2012, 10:25Wat denk je ervan die eens "even" in een voor ons leesbare taal om te zetten?
Topicje van 5,5 jaar geleden?
Afbeelding

Verstuurd vanaf mijn SM-T813 met Tapatalk

Gaggia Orione - 1973 - Vibiemme Pistone 2017 in wederopbouw - Ceado E37s
Volg Adriaans koffiekar op fb.com/A3koffie
Op FB staan de openbare gelegenheden waar ik met koffie sta.

17
Ik heb de afgelopen weken met kamperen weer genoten van mijn mokkapotje en heb een stap toegevoegd aan het hele proces. Ik las op home barista onder de noemer van “Lette Bagnato” (nat bed) een trucje om halverwege het vullen van het koffiebakje wat koud water te gieten op de koffie. En dan weer een schepje erop. Soort van pre-infusie. Dit wellen zou ervoor zorgen dat de koffie minder snel te heet wordt en de vochtige koffie zou gemakkelijker het warme water er doorheen laten.
Hoe het allemaal precies zit mag Joost weten, maar het had zowaar een positieve invloed op het geheel en maakte mijn koffie weer een stapje lekkerder!
Als ik mijn mokapot koffies van nu vergelijk met die van een paar jaar terug is het echt een wereld van verschil. Toch weer erg fan van dat gekke ding.
Bezzera Strega (PSM) | Cafelat Robot | Niche Zero | Kinu M47 Phoenix | Cormorant CR 600