Beter dan Pavoni verwacht ik niet maar als het de kwaliteit evenaart en gemakkelijker in gebruik is, wil ik eventueel een Strega kopen. Tweedehands zou mooi zijn maar zeer onwaarschijnlijk.
Heeft iemand nog een andere optie?
Re: twee weken Pavoni
12Izzo Pompeii.
Net weer iets gemakkelijker dan een Strega.
Er zijn veel levers te koop.Ik denk niet dat er een slechte bij zit.
Net weer iets gemakkelijker dan een Strega.

13Ik vind de 1500 euro voor een Strega al veel geld dus de Izzo sla ik even over.cremalover schreef:Izzo Pompeii.
Net weer iets gemakkelijker dan een Strega.![]()
Een Expobar Office Leva is goede vervanger?
15Zijn eigenlijk niet die levers die we hier in het algemeen bedoelen, de PisTon machines
http://coffeelogic.co.uk/index.php?main ... cts_id=126

http://coffeelogic.co.uk/index.php?main ... cts_id=126

Gaggia Orione - 1973 - Vibiemme Pistone 2017 in wederopbouw - Ceado E37s
Volg Adriaans koffiekar op fb.com/A3koffie
Op FB staan de openbare gelegenheden waar ik met koffie sta.
Volg Adriaans koffiekar op fb.com/A3koffie
Op FB staan de openbare gelegenheden waar ik met koffie sta.
17Je kunt ook een Ponte Vecchio export of lusso kopen. die hebben geen last van oververhitting.
Of een Elektra micro casa a leva. en dan even een pakking van een Ponte tussen de boiler en groep zetten. pakking kost 5 euro en past precies. plaatsen kan zelfs iemand met twee linker handen. nou je anderhalf dan. Elektra loopt normaal minder heet aan dan een Pavoni premillenium, maar met die pakking van een Ponte kun je hem uren aan laten staan.
Ponte naar mijn ervaring vooral een uitblinker in kleine ristretto shotjes. Elektra wat betreft smaakdifferentiatie. Ik heb ze beiden, dus kom gerust een keer proeven als je in de buurt van Nijmegen bent.
Je kan ook beetje knutselen en zelf een teflon pakking op maat snijden en die op je Pavoni monteren. Staan wel wat draadjes op home-barista.com.
En de millenium Pavoni's zijn overigens wel wat stabieler door de kunststof cilinder en de teflon piston in de groep. Is volgens critici niet zo degelijk al messing, maar als zo'n onderdeel naar een paar jaar een keer vervangen moet worden, zijn de kosten zeer beperkt!
Of een Elektra micro casa a leva. en dan even een pakking van een Ponte tussen de boiler en groep zetten. pakking kost 5 euro en past precies. plaatsen kan zelfs iemand met twee linker handen. nou je anderhalf dan. Elektra loopt normaal minder heet aan dan een Pavoni premillenium, maar met die pakking van een Ponte kun je hem uren aan laten staan.
Ponte naar mijn ervaring vooral een uitblinker in kleine ristretto shotjes. Elektra wat betreft smaakdifferentiatie. Ik heb ze beiden, dus kom gerust een keer proeven als je in de buurt van Nijmegen bent.
Je kan ook beetje knutselen en zelf een teflon pakking op maat snijden en die op je Pavoni monteren. Staan wel wat draadjes op home-barista.com.
En de millenium Pavoni's zijn overigens wel wat stabieler door de kunststof cilinder en de teflon piston in de groep. Is volgens critici niet zo degelijk al messing, maar als zo'n onderdeel naar een paar jaar een keer vervangen moet worden, zijn de kosten zeer beperkt!
Espresso: Elektra MCAL / Olympia Cremina '82 / Cafelat Robot / Niche Zero / Eureka XL
Filter: Hario V60 / Chemex / Delter / Melodrip / Comandante MK3 Nitroblade / MK Vario + Ditting steel burrs
Filter: Hario V60 / Chemex / Delter / Melodrip / Comandante MK3 Nitroblade / MK Vario + Ditting steel burrs
18Ik heb een 16g filterbakje van de Micro Casa a Leva gekocht, die past mooi in de oudere La Pavoni'sbvds schreef:Of een Elektra micro casa a leva.
In m'n Millennium Pavoni heb ik de teflon zuiger laten vervangen door een messing exemplaar, past ook perfect.bvds schreef:En de millenium Pavoni's zijn overigens wel wat stabieler door de kunststof cilinder en de teflon piston in de groep. Is volgens critici niet zo degelijk al messing, maar als zo'n onderdeel naar een paar jaar een keer vervangen moet worden, zijn de kosten zeer beperkt!
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino
19Bedankt bvds voor de uitnodiging. Jammer dat je niet iets dichterbij woont.
Dat met de isolatie helpt natuurlijk tegen het snel oververhit raken van de kop maar een voordeel van mijn Pavoni is dat deze juist snel op temperatuur is. (elk nadeel hebt zijn voordeel) Wat vooral 's morgens bijzonder handig is. Ik denk dat dit niet meer het geval is als er een isolatie tussen zit. Klopt dat?
Dat met de isolatie helpt natuurlijk tegen het snel oververhit raken van de kop maar een voordeel van mijn Pavoni is dat deze juist snel op temperatuur is. (elk nadeel hebt zijn voordeel) Wat vooral 's morgens bijzonder handig is. Ik denk dat dit niet meer het geval is als er een isolatie tussen zit. Klopt dat?
20nou dat maakt niks uit hoor.
nog geen 5 minuten.
en als dat te lang is dan heb je met een korte flush de boel zo op temperatuur.
nog geen 5 minuten.
en als dat te lang is dan heb je met een korte flush de boel zo op temperatuur.
Espresso: Elektra MCAL / Olympia Cremina '82 / Cafelat Robot / Niche Zero / Eureka XL