Re: Mozzafiato V, Strega of Aquila 985

13
Je bonen en maler zullen verreweg de beperkende factor gaan zijn en daar gaat geen van de genoemde machines je mee helpen. Aangezien de machine ver onder de bonen en maler staan ga je met elk van die machines geen normale espresso kunnen zetten. Ik denk dat je weer even bij het begin moet beginnen.
Strietman CT2 (pre-order), LWW EG-1 (CORE en ULTRA), Lagom 01 - 102OM, Pietro pro brewing, LWW The BIRD, Orea V4, V60

14
Waarschijnlijk is dit vloeken in de kerk, maar ik vertel dit om het belang van maler en boon te benadrukken.
Ik heb een gewone QuickMill Aquaviva, ongeveer vergelijkbaar met de nieuwe QuickMill 820 geloof ik.
Die machine heb ik sinds 1999 en ik gebruikte gemalen Simon Levelt koffie. Was ik heel tevreden mee.
Tot 2013. Toen wilde ik bonen gaan malen. Kocht een Nemox Lux molen voor 160 euro, vond ik veel geld. En ik ging bonen van een aanbieding kopen, meest bonen waarvan de branddatum al maanden was van verlopen. Qua smaak: wat een verschil met ervoor. In 2014 begon ik verse bonen te kopen, weer een verschil! Totdat ik verleden jaar meer wilde proeven. Ik kocht een Mini Mazzer molen. Zo, dat was een verschil met dezelfde verse bonen!
En nog steeds tevreden met mijn QuicMill. Maar de volgende stap is waarschijnlijk een andere espressomachine, dan pas.
Machine voor mijn vrouw: QuickMill Aquaviva = 2820. Werkruimte: Rancilio Silvia PdG V2 en La Pavoni Europiccola.
Molen: Mini Mazzer & Mazzer Major.

15
Zarathpressa schreef: vr 26 jan 2018, 20:18 Ja, goede tip. Ik ga weer eens naar de Eenhoorn in Kampen.
Als je verse Oeganda koffie wilt is http://keikoffie.nl/product/u-too/ misschien een optie voor je.
Een nog jonge brander, volop in ontwikkeling en aan het experimenteren.
Eerst in een bus, reizend, nu een vaste stek voor de brander in Spakenburg.

Ik drink hem meestal 's avonds, vanwege het aardse en zachte karakter.
Gr, Guido

La Pavoni Professional, Moccamaster, Bialetti Moka Express, Chemex, AeroPress, Kinu M47, Eureka Atom 60

20
wat een mooie set, ik heb ook gekeken naar de Mozzafiato.
Qua uiterlijk een hele mooie machine! Vind hem qua uiterlijk mss wel mooier dan de mijne :lol:

Ik zie net dat je ook de bonen hebt van Brandzaak. Wat zijn die lekker hè en super vers.
Bij mij werkt alleen dat sluitsysteem niet van de zakjes, ik knip hem open en dan zit sluiting maar aan 1 kant.
Mss kapotte zakjes.

veel plezier ermee!