Re: Profitec 800

101

cremalover schreef:
bobbee schreef: di 27 sep 2022, 17:40 Volgens mij is die druk gewoon goed. Is een dipper toch?
Als je boven de 1 bar gaat verbrand de koffie.
Kom op man. Is onzin.Zowel proefondervindelijk als gemeten met meter kan ik je zeggen dat dit niet klopt.Tenzij je koffie van 96-93 graden verbrand vindt.En dat bij zo'n 1.3 bar.
Geen tabel in mijn hoofd van temp vs boilerdruk. Vindt van me wat je wilt als ik iets verkeerd zeg.
Afbeelding
Numbers are good but never loose the focus, a quality cup profile is not negotiable!

102
omeCo schreef: di 27 sep 2022, 16:42
maurice1 schreef:
omeCo schreef: di 27 sep 2022, 15:29
In een video van wll zag ik dat de stoomdruk na een minuut voluit stomen, ruim boven de 1,0 bar bleef.
Lieten ze ook de temperatuur zijn bij die machine? Een hogere temperatuur zal immers ook een hogere druk opleveren
Ik geloof dat ik me vergis. Het betrof de 700. Dus niet te vergelijken want een db.
Die haalt wel een hogere stoomdruk inderdaad. Mijn V2 kan tot 2 bar als je de temperatuur helemaal voluit gooit. Ik vond het bij 1,5 bar al best wel een krachtig ding. Hoeft niet hoger van mij :D
Profitec Pro 700 met Lelit Flow Control | Acaia Orbit (Mazzer 33M) | Acaia Lunar 2021

Profitec 800

103
bobbee schreef:
cremalover schreef:
bobbee schreef: di 27 sep 2022, 17:40 Volgens mij is die druk gewoon goed. Is een dipper toch?
Kom op man. Is onzin.Zowel proefondervindelijk als gemeten met meter kan ik je zeggen dat dit niet klopt.Tenzij je koffie van 96-93 graden verbrand vindt.En dat bij zo'n 1.3 bar.
Geen tabel in mijn hoofd van temp vs boilerdruk. Vindt van me wat je wilt als ik iets verkeerd zeg.
Afbeelding
Check hier: https://www.valvesonline.com.au/referen ... am-tables/

Afbeelding

Afbeelding

104
omeCo schreef: di 27 sep 2022, 18:51
bobbee schreef:
cremalover schreef:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Klopt ongeveer wel. Ik haal de 1,5 bar bij 129c
Profitec Pro 700 met Lelit Flow Control | Acaia Orbit (Mazzer 33M) | Acaia Lunar 2021

105
bobbee schreef: di 27 sep 2022, 18:39
cremalover schreef:
Afbeelding
Ik heb geen enkel oordeel over je uitgesproken. ;)

106
omeCo schreef: di 27 sep 2022, 18:51
bobbee schreef:
cremalover schreef:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Het gaat mij om met welke temperatuur de koffie in het kopje komt en hoe de koffie smaakt.De temperatuur van het water zal snel dalen als het water uit de ketel bij atmosferische druk de groep in stroomt. relatie temperatuur/druk en tijd is er eentje die ik wel eens in een grafiek zou willen zien.

107

cremalover schreef: Ik heb geen enkel oordeel over je uitgesproken. ;)
Nou ja, ok. Dat ik onzin uitkraam bedoel ik. Althans zo kwam het over voor mij. Heb ook goeie griep dus beetje wazige kop momenteel en pijn in de spieren.
Afbeelding
Laat maar gaan.
Afbeelding
Numbers are good but never loose the focus, a quality cup profile is not negotiable!

108
bobbee schreef: di 27 sep 2022, 20:32
cremalover schreef: Ik heb geen enkel oordeel over je uitgesproken. ;)
Nou ja, ok. Dat ik onzin uitkraam bedoel ik. Althans zo kwam het over voor mij. Heb ook goeie griep dus beetje wazige kop momenteel en pijn in de spieren.
Afbeelding
Laat maar gaan.
Afbeelding
Was iig niet wat ik bedoel.Misschien beetje lomp geformuleerd mij erzijds.

110
Toppers, net een hogere temperatuur ingesteld en druk van de machine is weer mooi op peil. Rond de 1.1 - 1.2, kan nog hoger als ik wil maar vind het prima zo. Ook met stomen gaat het goed. Bedankt allemaal!
Flair 58+ (Bookoo EM Kit) // Mazzer Philos