TPF - door Tije / Stephen, een Transparant PortaFilter

101
Spironski schreef:Volgens was dat zo, maar doet hij nu meer opdrachten. Maar dan nog: is dit pure liefhebberij voor hem?
TPF-productie is pure hobby. Volgens mij is iedereen die er intussen een heeft gemaakt er achter dat het een hoop werk is een prototype te maken en dat die te duur wordt als je hem in opdracht maakt voor een klant die bovendien misschien gaat miepen als het ding na korte tijd de geest geeft.

Het transparante materiaal is 'thermoplast', het wordt minder hard bij hitte en de 9 bar druk zal er ook aan bijdragen dat het een veel korter leven heeft dan een stalen bakje.

Maar het is wel leuker dan een stalen bakje.
Laatst gewijzigd door fransg op do 17 jul 2014, 14:14, 1 keer totaal gewijzigd.
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

Re: Stephen Sweeney's TPF - een Transparant PortaFilter

102
Maar het is wel leuker dan een stalen bakje
:mrgreen: Dat is het zeker!

Onderhand zou de titel van dit draadje wel veranderd mogen worden, Tije krijgt nauwelijks enige credits terwijl het zo te zien wel de meest geslaagde versie is.

Iets anders: heb je nog kunnen zien hoe ver een tamp door werkt in het maalsel, of is er helemaal niets waar te nemen?
La Scala Butterfly (+ Erics E61 thermometer), Mazzer Major, Gaggia Factory 106 met Tije's koelring, vier tampers (Vlak, American curve, Eurocurve), Gene Café, Aeropress, Kyocera CM-45, ROK-Grinder

Re: Stephen Sweeney's TPF - een Transparant PortaFilter

103
Spironski schreef:Onderhand zou de titel van dit draadje wel veranderd mogen worden, Tije krijgt nauwelijks enige credits
Mee eens! Ik kan zelf die titel niet aanpassen, geloof ik.
Spironski schreef:Iets anders: heb je nog kunnen zien hoe ver een tamp door werkt in het maalsel, of is er helemaal niets waar te nemen?
Dat moet ik nog eens checken! En dan meteen filmen natuurlijk.
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

Re: Transparant Portafilters van Stephen Sweeney en Tije de

106
Ik heb wat verschillende titels geprobeerd, maar wat aanvankelijk net lijkt te passen wordt uiteindelijk dan weer wel/dan weer niet toch een beetje afgekort... Als je hierop reageert staat de naam van Tije wèl voluit, maar in het draadje weer niet, lastig!
La Scala Butterfly (+ Erics E61 thermometer), Mazzer Major, Gaggia Factory 106 met Tije's koelring, vier tampers (Vlak, American curve, Eurocurve), Gene Café, Aeropress, Kyocera CM-45, ROK-Grinder