Ik ben zoekende, twijfel voor de toekomst tussen een hevel of een met pomp. Deze linea mini vind ik erg mooi om te zien. De.stoomdruk schijnt erg goed te zijn, maar dat wieltje en hendel vind ik vrij knullig. Bij een hevel zit je weer vast aan een chroomkogel tenzij je €11.000 in je zak hebt voor een LM Leva. Maar die R58 doet nog goed dienst mede door de verrichte onderhoudsbeurt bij, hoe heette die zaak ook al weer,.oh ja, Redspresso in Rotterdam.
Inmiddels 2,5 jaar de mini staan en overall dik tevreden. Hiervoor een aantal E61 - BFC Junior - Izzo Alex Duetto (2x) en een lever Izzo ALex Leva PID gehad. De Leva ging weg omdat mijn vrouw er niet fijn mee kon werken, maar er kwam een prima bak koffie uit.
De mini aangesloten op vast water. Een shottimer gekocht (magnetisch op voorkant mini) en voor mij was daarnaast het "thermo-wieltje" de grote ergernis. Je weegt de koffie exact af en dan moet je maar gokken wat ongeveer de temperatuur is. Totdat de versie 2 uitkwam en LM daarnaast ook een Retrofit IoT kit ging verkopen. Deze aangeschaft en sindsdien eigenlijk weinig meer te wensen over, de App (iOS) is stabiel.
Tweakje : de gigleur (flow-restirctor / group jet) is veranderd van 0.8 naar 0.6mm.
Klein ongemak: de afvoerbak wordt met vrij sterkte magneten vastgeklemd, wanneer je de bak -te- vol laat komen dan mors je door het loslaten van de magneetdruk snel. Trillende kopjes alleen wanneer deze tegen elkaar aan staan en uiteraard dan bij het zet proces, apparaat is vrij stil.
Negatief : stroom verbruik is niet geweldig maar elke hobby kost geld
Succes met het maken van je keuze.