Re: De laatste Little Roastery Decemberkalender

22
Verdorie, het is alweer zondagavond en het wordt zo langzamerhand tijd om een keuze te gaan maken met z’n allen.

Ik heb zelf geen suggestie gedaan. Ik denk dat er al genoeg goede voorstellen zijn gedaan.

De zeer actieve en gewaardeerde forumleden die genoemd zijn, zouden wat mij betreft allemaal in het zonnetje gezet mogen worden. Eigenlijk gebeurt dat al door het te benoemen. Ik zou niet één van hen kunnen noemen die de decemberkalender ‘het meest verdient’.

Vanuit de kerstgedachte zou ik de Decemberkalender dan ook graag bij het gezin bezorgen, dat door GuidovW werd genoemd. De vraag is dan alleen even wat dat gezin met de bonen kan. Bij de branderij hebben we misschien nog wel wat spulletjes staan zodat er filterkoffie gemaakt kan worden. Concreet denk ik dan aan een eenvoudige handmaler. Ik denk dat ik die wel (bijna) voor niets erbij mag doen.

Ik ben benieuwd naar de andere stemmen en eventuele aanvullingen op bovenstaande, mocht de keuze op het gezin vallen.
Londinium R x Mazzer Philos x I200D burrs x 233M burrs x Varia AKU mini x The Force Tamper

24
Ik vind alles prima en goed en vooral doen wat goed voelt, het gezin is een leuke optie maar wel een beetje "ver van het forum" voor mijn gevoel.
Is er misschien een forumlid die het wat minder breed heeft en dit soort koffie niet zomaar zelf even koopt? Het is nogal een gift zeg maar en deze koffies verdienen ook wel een plekje waar het tot zijn recht komt en niet zomaar wordt weggetikt, toch?
Numbers are good but never loose the focus, a quality cup profile is not negotiable!

25
Frup schreef:Misschien kun je een poll starten met enkele door jou genomineerden?
Ik wil mijn invloed zoveel mogelijk beperken maar goed, ik voel ook wel wat voor een poll. Een aantal leden en het gezin is meer dan 1 keer genoemd. Bobbee heeft echter aangegeven de Decemberkalender aan een ander te gunnen.
Daarom kan er niet op hem gestemd worden.

Iedereen (=forumleden) mag 1 stem uitbrengen op 1 van onderstaande genomineerden:

Fransg
HanR
Pti
‘Het gezin’

Ik hoop op veel stemmen! Veel plezier en wijsheid gewenst
Afbeelding
Londinium R x Mazzer Philos x I200D burrs x 233M burrs x Varia AKU mini x The Force Tamper

26
bobbee schreef:Ik vind alles prima en goed en vooral doen wat goed voelt, het gezin is een leuke optie maar wel een beetje "ver van het forum" voor mijn gevoel.
Is er misschien een forumlid die het wat minder breed heeft en dit soort koffie niet zomaar zelf even koopt? Het is nogal een gift zeg maar en deze koffies verdienen ook wel een plekje waar het tot zijn recht komt en niet zomaar wordt weggetikt, toch?
Ik heb een knoop doorgehakt over der genomineerden. Nu is het aan de forumleden om een keuze te maken.

28
Keyser schreef:Poll cadeau jaarkalender
----------------------------
Fransg

HanR

Pti

‘Het gezin’
Keyser (malen regelen we wel, ik betaal graag mee aan een molentje of ik zoek in mijn omgeving er een)
1: Het gezin, met die verstande dat er wel gecheckt is of ze het überhaupt kunnen waarderen, buiten het gebaar om natuurlijk.

2: En anders HanR!

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

30
Met alle respect voor de poll, ik vind dat dit de zaak te veel vereenvoudigd en minder leuk maakt. Zelf heb ik een poosje moeten nadenken over wie ik zou nomineren en waarom en dat was een mooie proces in mijn hoofd. Want "Waar gaat het nou om? " dacht ik. De poll maakt dat proces veel kleiner en naar mijn idee is het dan ook minder leuk en uitdagend voor degene die een reactie plaatst.

Of is dit een soortgelijke discussie van 'voor' en 'tegen' van het gebruik van meerkeuzevragen ?
Machine voor mijn vrouw: QuickMill Aquaviva. Kantoor: Rancilio Silvia PdG V2 en La Pavoni Europiccola, Molen: Mini Mazzer & Mazzer Major.