Re: Handleiding voor de beginner in espresso

23
Bluecold schreef:En als je als barista geen goede koffiemaler uitkiest, geen goede machine koopt en geen goede bonen koopt, dan ben je ook een slechte barista. Zo hou je alleen Mano over. :D
Volgens mij heb je dan een slechte en niets om z'n klanten gevende werkgever, de Barista moet roeien met de spreekwoordelijke riemen. :(
Gaggia Orione - 1973 - Vibiemme Pistone 2017 in wederopbouw - Ceado E37s
Volg Adriaans koffiekar op fb.com/A3koffie
Op FB staan de openbare gelegenheden waar ik met koffie sta.

27
Ik zou het toch normaler vinden als hele Kwebbelverhaal in het Nederlands geschreven zou zij en voor diegene die het een buitenlands tintje willen geven willekeurig naar elke ander taal omzetten om zich te verlekkeren, want waarom moet ik een kromme vertaling van een Google of welk vertaalprogramma dan ook voorgeschoteld krijgen op een Nederlands koffiefora !! ?
Gaggia Orione - 1973 - Vibiemme Pistone 2017 in wederopbouw - Ceado E37s
Volg Adriaans koffiekar op fb.com/A3koffie
Op FB staan de openbare gelegenheden waar ik met koffie sta.

28
@3aan schreef:Ik zou het toch normaler vinden als hele Kwebbelverhaal in het Nederlands geschreven zou zijn
Mee eens hier. Trouwens, als ik op "Miscela, Macinazione, Macchina, Mano" google, dat krijg ik voornamelijk pagina's van niet-Italianen die de woorden gebruiken om te vertellen hoe "ze in Italië" erover denken. Bijna geen Italiaanse site. Ik vermoed dat "een echte barista zijn" de "echte" Italiaan ook weinig boeit.
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

29
Maar jongens, is al dit geneuzel nu nodig in dit draadje voor beginners? Wat hebben zij hier aan?

Laten we alsjeblieft niet op elke slak zout gaan leggen of juist overal een grap van maken en net door al dat inhoudelijk weinig interessante gehakketak een vervelend leesbaar forum overhouden.

Laten we het een beetje relevant en inhoudelijk houden, oké? Dat geldt ook voor andere draadjes en leden (sprak hij vermanend).
La Scala Butterfly (+ Erics E61 thermometer), Mazzer Major, Gaggia Factory 106 met Tije's koelring, vier tampers (Vlak, American curve, Eurocurve), Gene Café, Aeropress, Kyocera CM-45, ROK-Grinder