Re: Wat drink je nu?

2501
bobbee schreef: ma 28 jun 2021, 19:30 Zure melk?
Afbeelding
Ja als cappuccino vind ik t geen aanrader met melk komt vooral de ananas zoet zuur naar voren
En in dr nasmaak hou je een beetje zure melk nasmaak

Als espresso lekker!

Grappig dat de koffie pucks ook echt naar ananas ruiken… was net thee zetten en rook m’n koffie pucks bak… ananas 😂
Londinium L R 24 + Niche zero - volg me op insta: barista_yous (als je tips heb voor mijn insta altijd welkom)

2502
Dat is wel gaaf!

Ik had dat een keer met anearobic van Keen. Ik dronk het en dacht, proef en ruik ik nou kaneel?! Bleek idd bij de boon te horen. Niet een beetje kaneel maar echt dat zoetige kaneel. Heel gaaf.
Numbers are good but never loose the focus, a quality cup profile is not negotiable!

2503
bobbee schreef:Dat is wel gaaf!

Ik had dat een keer met anearobic van Keen. Ik dronk het en dacht, proef en ruik ik nou kaneel?! Bleek idd bij de boon te horen. Niet een beetje kaneel maar echt dat zoetige kaneel. Heel gaaf.
"Het Leven is als een pijp kaneel, iedereen zuigt eraan en krijgt zijn deel" ...Keen heeft deze koffie op levensbeschouwelijke basis gebrand
Afbeelding
.

Afbeelding

2505
Angry Betty van het Hoofdkwartier in een mokkapot. Veel beter dan de zure espresso bonen van vorig jaar. Hier kan weinig mis mee gaan in een mokkapot.

Valt me overigens op dat er in de wijde omtrek geen Whisky meer te krijgen is en de oesters met de dag in prijs stijgen. Pti kappen nou!!!
Pti schreef:Ik ben volgas oesters aan het rapen en de lokale whiskey aan het ontdekken in de Bretagne.

2506
Fleurdecafe schrijft:
Fleurdecafe schreef: di 06 jul 2021, 11:49 Wij drinken momenteel de Noir Desir, een iets wat sterke koffie maar smaakt heerlijk.
Dit lijkt mij een korte advertentie / advertorial in de 'wc eend stijl' want het bedrijf met de naam van de schrijver heet net zo en verkoopt deze bonen:

https://www.fleurdecafe.nl/noir-desir-1-kilo.html
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

2507
Keyser schreef: di 06 jul 2021, 13:04 Angry Betty van het Hoofdkwartier in een mokkapot. Veel beter dan de zure espresso bonen van vorig jaar. Hier kan weinig mis mee gaan in een mokkapot.

Valt me overigens op dat er in de wijde omtrek geen Whisky meer te krijgen is en de oesters met de dag in prijs stijgen. Pti kappen nou!!!
Pti schreef:Ik ben volgas oesters aan het rapen en de lokale whiskey aan het ontdekken in de Bretagne.
Bij gebrek aan Whisky is er altijd nog voldoende Cidre.
Oesters rapen kun je ook zelf, even de getijden checken en dan een Noord- of Zuidgelegen baai/kust opzoeken. Hebben wij ook gedaan op onderstaande foto is elke witte schelp die je ziet een oester!

Inmiddels zelf weer veilig thuis in (nat) Nederland en de productie in Amstelveen weer op aan het pakken. En na twee weken filterkoffie weer lekker aan de espresso.
Bijlagen

2509
ronald22 schreef:Iemand de Huehuetenango van brandzaak geprobeerd en hoe smaakt deze?
Zag je vraag, ik heb um ooit gedronken maar ben vergeten hoe die smaakt. Ik heb dat met meerdere koffies tenzij zij afwijkend (lekker) smaken, dan onthoud ik het beter. Ze hadden laatst een koffie uit Bolivia en die vond ik persoonlijk erg lekker, maar daar hadden ze helaas maar een kleine hoeveelheid van. Overigens kunnen smaken verschillen. Gewoon proberen en ben benieuwd wat je er van vindt.

Afbeelding

2510

Pti schreef:
Keyser schreef: di 06 jul 2021, 13:04 Angry Betty van het Hoofdkwartier in een mokkapot. Veel beter dan de zure espresso bonen van vorig jaar. Hier kan weinig mis mee gaan in een mokkapot.

Bij gebrek aan Whisky is er altijd nog voldoende Cidre.
Oesters rapen kun je ook zelf, even de getijden checken en dan een Noord- of Zuidgelegen baai/kust opzoeken. Hebben wij ook gedaan op onderstaande foto is elke witte schelp die je ziet een oester!

Inmiddels zelf weer veilig thuis in (nat) Nederland en de productie in Amstelveen weer op aan het pakken. En na twee weken filterkoffie weer lekker aan de espresso.
Bedankt voor de tip en daar zijn aardig wat oesters. Helaas niet dicht bij zee
Afbeelding