Re: Timemore Sculptor 064 en 078

262
Als ik even zijn reacties lees op zijn eigen review op Reddit, dan kun je het samenvatten als een goede maler voor het geld, maar de moeite niet waard om te upgraden t.o.v. wat er nu te koop is op de markt.

Heb je dus nog geen maler, wil je single dosen, zoek je een alternatief voor de Mignon Oro/Niche/DF64/DF83 dan is dit een prima optie met lange levertijd. Heb je al een Lagom P64, Etzmax of iets in die sfeer thuis staan, dan heeft het weinig nut om de Timemore er bij te nemen.

Kortom een prima optie/toevoeging op de markt waarbij Timemore vooral op prijs kan concurreren (net als met hun handmalers). Als het Kickstarter prijsvoordeeltje wegvalt is het vooral qua uiterlijk een leuk alternatief. Vind deze Timemore er beter uitzien dan de directe concurrenten <€800.
Ik brand mijn eigen koffie op een bedenkelijk niveau.

263
Ypuh schreef:Als ik even zijn reacties lees op zijn eigen review op Reddit, dan kun je het samenvatten als een goede maler voor het geld, maar de moeite niet waard om te upgraden t.o.v. wat er nu te koop is op de markt.

Heb je dus nog geen maler, wil je single dosen, zoek je een alternatief voor de Mignon Oro/Niche/DF64/DF83 dan is dit een prima optie met lange levertijd. Heb je al een Lagom P64, Etzmax of iets in die sfeer thuis staan, dan heeft het geen nut om de Timemore er bij te nemen.

Kortom een prima optie/toevoeging op de markt dus, waarbij Timemore vooral op prijs kan concurreren (net als met hun handmalers). Als het Kickstarter prijsvoordeeltje wegvalt is het vooral qua uiterlijk een leuk alternatief. Vind deze Timemore er beter uitzien dan de directe concurrenten <€800.
Inderdaad Reddit. Ik heb het hierboven net aangepast en de screenshots verwijderd.

Je vat het mooi samen!

264
Ypuh schreef: zo 07 mei 2023, 08:43 Als ik even zijn reacties lees op zijn eigen review op Reddit, dan kun je het samenvatten als een goede maler voor het geld, maar de moeite niet waard om te upgraden t.o.v. wat er nu te koop is op de markt.

Heb je dus nog geen maler, wil je single dosen, zoek je een alternatief voor de Mignon Oro/Niche/DF64/DF83 dan is dit een prima optie met lange levertijd. Heb je al een Lagom P64, Etzmax of iets in die sfeer thuis staan, dan heeft het weinig nut om de Timemore er bij te nemen.

Kortom een prima optie/toevoeging op de markt waarbij Timemore vooral op prijs kan concurreren (net als met hun handmalers). Als het Kickstarter prijsvoordeeltje wegvalt is het vooral qua uiterlijk een leuk alternatief. Vind deze Timemore er beter uitzien dan de directe concurrenten <€800.
Ik vind het wat kort door de bocht om te zeggen als je nog geen maler hebt. Ik denk dat je bedoelt niet een maler in die range. Het is zeker een update tov malers met kleinere schijven. Ik denk ook dat Lance zn inzichten met wat nuance gelezen moeten worden. Zijn mening is nogal dubbelzinnig op zn tijd!
Lelit MaraX - Sculptor 078S - Specialita Mat Zwart

265
Ik ben door zijn review wel gaan twijfelen over de 78s. Als ik zo de vergelijkingen zie met andere malers, lijkt de 78s meer richting acidity te leunen dan bijvoorbeeld naar zoete smaken (terwijl mijn persoonlijke voorkeur meer uitgaat naar het laatste). Aangezien er geen derde partij 78mm burrs bestaan, kan dit ook niet makkelijk worden opgelost als de smaak tegenvalt (wat eveneens ook weer extra geld zou kosten).

Ik hoopte daarnaast ook meer op een all-round maler, maar op het gebied van filter komt de 78s volgens Hance niet in de buurt van de 1Zpresso ZP6 handmaler (die qua smaakprofiel redelijk in de buurt schijnt te liggen van de 1Zpresso X Pro die ik zelf heb liggen).

Tegelijk is de KS-prijs best scherp gezien alle specs op papier. Ik heb op dit moment geen elektische maler, dus ben wel hard op zoek.
Wat zijn er voor alternatieven in deze prijsrange? De DF64 is redelijk goed verkrijgbaar en de stock 64mm burss zijn natuurlijk makkelijk te vervangen mocht dat nodig zijn. Alleen het uiterlijk hiervan spreekt me alleen weer totaal niet aan. Lastig... ik wou dat er eens een goede in depth review werd gegeven van de 78s. Ik vind dat deze versie nog relatief weinig aandacht krijgt.

Ik ben benieuwd wat andere doen. Blijven jullie de 78s backen? Zijn er mensen die andere plannen hebben n.a.v. de review van Hance? Meer mensen die twijfelen? De deadline van de KS nadert..

266
Ook hier enorm aan het twijfelen of dit wel de molen is die ik zoek voor erbij. Ik heb de 64s gebacked. Tijdelijk overgestapt naar de 78s maar vind het prijsverschil tov de 64s te groot en dus weer terug gegaan. Nu wederom aan het twijfelen. Doel is dat het een molen wordt voor erbij. Om savonds een decafe te kunnen maken, nieuwe bonen snel te kunnen proberen of een keer een pour over of maling voor de moccapot.

Maak ik alsnog een goede keus voor de 64s? Of kan ik beter toch doorstappen naar 78s of de df64v?

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

267
De 78s wordt dus vergeleken met de veel duurdere malers! Dat is niet niks maar wordt nu overheen gelezen omdat wordt gezegd dat je dan niet hoeft te upgraden als je zo'n maler hebt.
En dan smaak, meer van dit, meer van dat...het gaat nergens over! Focus voor smaak op de boon, een maler doet iets voor de smaak maar is marginaal vergeleken met de boon. Voor een maler gaat het om gebruiksgemak, retentie en consistentie van het maalsel.
Als de espresso mooi en netjes uit de portafilter loopt keer op keer een de smaak is ook nog geweldig dan is het gewoon een supergoede maler! Ik krijg nu de indruk dat Lagom etc kan inpakken.
En dan het grappigste, we heben de maler nog niet eens, niemand zo'n beetje dus als je twijfelt cancel de order, want reviews af en betaal wat meer voor de zekerheid.
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

268
Ik heb de NZ en ben benieuwd naar een snellere en stillere optie, liefst met platte schijven. De TM78s lijkt ideaal, op papier dan ;)

Dus, ik ben een vroege inschrijver, maar ik denk toch dat ik de 78s cancel. Niet vanwege de feedback over smaak van LH, maar de bouwkwaliteit en de gekke schijfmaat. Laat ze het eerst maar eens zien. Als over een tijd de meningen de goede kant op staan betaal ik wel meer.
| ECM Synchronika | Kwast | Water | Rennie | Harkje | Niche Zero|