264
door SantoYirga
D schijvenGoede zonnige maandag!
Mijn Philos is aangekomen, ik heb hem bij de producent in regio Venetië besteld, de "standaard" expeditie gekozen (anders kost dat zo'n 100 Euro), en UPS berichtte dat het pakket donderdag zou aankomen, dan onstond er vertraging, en omdat ik vanaf vrijdag enkele dagen aan de Belgische kust zou verblijven, heb ik UPS genotifieerd de levering uit te stellen tot heden maandag, buitenshuis op een ophaaladres.
Een half uur voor we vrijdag naar zee zouden vertrekken, klopte UPS aan. Geluk gehad.
Mooi ding, fantastisch verpakt, zwaar (zoals in "zwaar"), vanochtend een paar porties van ieder 20 gram erdoor gejaagd, en dan -zonder de fabrieksinstelling te wijzigen- twee cortado's gemalen (5 gram Rode Ster Robusta, 15 Congo, 20 México). I189D maalschijven. Bleek te snel door te lopen, maar het debiet wat getemperd door de hevel wat tegen te houden. De espresso smaakte erg goed, wij beiden blij. Ik zal wat aan de maling moeten rommelen, fijner dus, binnen de week zit dat vermoedelijk snik. De werkprocedure (work flow) zal ik nog wat moeten aanpassen, maar dat komt zonder meer in orde. Vermits dit een molen is met weinig retentie (tot dusver 0,2 gram op 20), zal de maling waarschijnlijk kop per kop worden uitgevoerd, zodat het stalen opvangkopje rechtsreeks in de portafilter kan worden overgeheveld...och, ik bespaar jullie de details, jullie weten ongeveer wat ik bedoel.
Mazzer doet dat goed: nette gedetaillerde factuur, leveringsbon, "electrical test OK" en heer Simone heeft alles voor mijn in orde gebracht. Vertrouwen!
Paul