Geniaalcremalover schreef: di 21 nov 2023, 17:40 Net de rijst in de wasbak af gegoten.Vergeten vergiet er in te zetten.![]()

Wij hebben een rijstekoker, rijst erin, water erbij, na een tijdje is de rijst klaar en water is weg.
Ideaal
Geniaalcremalover schreef: di 21 nov 2023, 17:40 Net de rijst in de wasbak af gegoten.Vergeten vergiet er in te zetten.![]()
Inderdaad.gilleko B. schreef: di 21 nov 2023, 20:24 Wat ik allemaal hoor van Cremalover, ik hoop dat dit niet de eerste symptomen zijn
️
Weer een ding in de keuken er bij Frans.Geen plek voor.fransg schreef: di 21 nov 2023, 17:50Geniaalcremalover schreef: di 21 nov 2023, 17:40 Net de rijst in de wasbak af gegoten.Vergeten vergiet er in te zetten.![]()
Wij hebben een rijstekoker, rijst erin, water erbij, na een tijdje is de rijst klaar en water is weg.
Ideaal
IMG_7691.JPG
Precies. Zo werkt het ook alhoewel het per rijstssoort kan verschillen en zo werkt de rijstkoker ook. Dat membraampje wat erin zit schakelt de koker uit bij bepaalde temperatuur.Joste schreef:Ik werk altijd met ruim 1,5 x volume water tegen 1× volume rijst. Dat op een laag vuur aan de kook brengen. Niet helemaal droog koken en laatste 5 à 10 minuten zonder vuur eronder laten staan. Dan hoef je nooit af te gieten.
Mijn vrouw heeft van haar javaanse moeder weer geleerd op wel af te gieten. Vele wegen leiden naar Rome...
Terug naar “Hefboom- / lever apparaten”